ANPE SIGNA L'ACORD DE MILLORA DE LA INDEMNITZACIÓ PER RESIDÈNCIA

Després d'anys de protestes a Madrid i en totes les Illes de la nostra Comunitat, hem ajudat a conscienciar a la ciutadania i als nostres polítics, de la necessitat de donar solucions a les dificultats generades per viure en un arxipèlag, amb els sobrecostos que això suposa.
El fenomen excepcional que comporta viure en una illa, genera molts problemes relacionats amb la cobertura de places i la dificultat d'accés a un habitatge, per a poder exercir la professió en condicions dignes.
Per això, des d'ANPE hem secundat totes les mesures salarials plantejades i assumim els acords de difícil cobertura i del plus d'insularitat, com dues mesures nascudes de les nostres contínues reivindicacions, que van servir per a donar a conèixer la problemàtica balear.
En paraules del president d'ANPE, Víctor Villatoro: “si ANPE no hagués tret els plàtans inflables al carrer, no s'hauria visualitzat aquest problema, eternitzant la xacra que li suposa a un docent perdre diners per anar a treballar. Per a nosaltres i per a la plataforma UNISEP (que conforma els sindicats professionals de les Balears), ha estat una feina esgotadora, però molt fructífera, on ens queda pendent considerar a Mallorca com a illa de difícil cobertura”.
D'altra banda, considerem important continuar treballant per a fer aquesta professió més atractiva de cara als 15.000 educadors que actualment exerceixen a l'escola pública, prestigiar la figura del docent i establir mesures que incentivin la cobertura de les substitucions, evitant que cap alumne quedi sense el seu professor.
Fent referència al REB, considerem que el cost de la vida a les Balears ha de ser assumida, no sols amb els recursos de la nostra comunitat, sinó també amb un repartiment just des de Madrid, per a fer front, de manera conjunta, a l'educació que reben els nostres alumnes i que aquesta sigui en igualtat amb la de tots els territoris de l'Estat.
També destacar, que ens alegrem que els complements de difícil cobertura i d'indemnització per residència, siguin compatibles, i que, amb el nostre suport, els docents vegin aquestes ajudes salarials en la nòmina de gener, la qual cosa, segur facilitarà els sobrecostos als quals fan front cada dia.
Finalment, des d'ANPE continuarem reivindicant noves propostes i mesures que dignifiquin la professió, reclamant nous espais que facilitin habitatge professional, plantejant la recuperació íntegra les pagues dobles i proposant que es catalogui Mallorca amb un plus de difícil cobertura.

