• Notícia nova

Adjudicacions d'estiu Interins: Informació i Tràmit


29 Jul, 2025

ADJUDICACIONS D'ESTIU INTERINS: INFORMACIÓ I TRÀMIT

Obert el tràmit de selecció de places per interins pel curs 2025/2026.

El termini de presentació de sol·licituds és del 29 de juliol a l’1 d’agost, fins les 10h.

  • Accediu al tràmit aquí.

 

Des del sindicat ANPE vos fem arribar els diferents documents que hem elaborat envers el tràmit de selecció de places per interins de juliol. 

Així doncs, disposau dels següents documents:

  • Gravació de la xerrada informativa.
  • Guia informativa (document adjunt).
  • Exemple de tràmit (document adjunt).
  • Llistat de places (document adjunt).
  • Especialitats de DC i MDC (document adjunt).

 

Si teniu dubtes, recordau que podeu escriure’ns o venir a veure’ns a qualsevol de les nostres seus i per xarxes socials. 

Si has de menester qualsevol dels nostres serveis i encara no estàs afiliat, pots afiliar-te aquí.

 

A la darrera Mesa Sectorial hem aconseguit:

  • Retornar al Tràmit de l’estiu amb l'adjudicació de places al juliol, per disposar de contracte des de l'1 de setembre i per poder cercar habitatge.
  • Millorar la voluntarietat de la tria de places, amb la zonificació i la introducció al tràmit del bloc de places preferents i no preferents.
  • Noves mesures d'estabilitat en compliment al punt 27 de l’Acord Marc.
    • Prioritat voluntària al tràmit de juliol, per 1 sola vegada, si l’interí és cessat d’una V o TP abans dels 3 anys, a la mateixa especialitat i illa.
    • Extensió del cessament fins al 31 d’agost pels interins adjudicats al juliol, que ocupin una SV o una SC.
  • Mesures de correcció d’una plaça errònia, amb prioritat de reubicació abans del següent tràmit.
  • Així, tots els interins adjudicats al juliol amb una V, TP, SV o SC cobraran i puntuaran tot l’estiu.

 

  • Places disponibles als diferents tràmits previstos:

1. Al Tràmit del juliol obert fins l’1 d’agost, es preveuen unes 2469 places, podran participar els interins admesos i exclosos per català, on els adjudicats tindreu 3 dies hàbils per fer la TPPP, previsiblement del 5 al 7 d’agost.

  • V: vacants (amb cobrament i puntuació fins a 31 d'agost).
  • TP: temporal per programes (combina dues funcions o mitges jornades, amb cobrament i puntuació fins 31 d'agost).
  • Substitucions de tot el curs (SV i SC), derivades d’una comissió de serveis ordinària o per càrrec directiu.

2. Al tràmit urgent del 5 al 7 d’agost, es podrà optar a les places no cobertes del tràmit anterior (V,TP i Substitucions de tot el curs), i hi podran participar els interins exclosos per màster (que no podien participar al juliol) i els nous aspirants. Els adjudicats tindreu 3 dies hàbils per fer la TPPP.

3. Als tràmits de setmanals a partir del setembre, podran participar als ordinaris, els interins admesos i exclosos per català, i als urgents, els interins admesos i exclosos per català i/o per màster i els nous aspirants. Els adjudicats tindreu fins les 8h de l’endemà per fer la TPPP. A més de les tipologies anteriors, s’afegiran també:

  • Substitucions de curta durada: per un temps limitat.
  • TA: per acumulació de tasques (contracte no superior a 9 mesos, “substitucions exprés”). Sortiran a finals de setembre.

 

Pel tràmit del juliol, vos facilitam una sèrie de consideracions:

  • Hi ha 219 interins que mantenen la Vacant/TP, mentre 988 interins que no la mantenen que tindran prioritat de recol·locació voluntària al tràmit de juliol, a l’especialitat i illa.

  • Les places disponibles les podeu veure al vostre tràmit personal, tenint en compte les vostres opcions de funció, illes i jornades.

  • El termini de peticions telemàtiques és des d'avui 29 de juliol fins a l'1 d'agost a les 10h.

  • Només es pot fer una sol·licitud on la darrera serà la vàlida.

  • L’accés al tràmit telemàtic amb autenticació: https://tinyurl.com/ywt9xr5s

  • Recordau que:

    • Els interins sense plaça adjudicada  quedareu com a no disponibles. Entre el 6 al 27 d’agost haureu de fer un tràmit de canvi de disponibilitat per poder participar en les substitucions de setembre.
    • Els interins que no hagin fet el tràmit quedaran com a no disponibles 2 bimestres (19 desembre 2025).
    • Els aspirant que no disposen de cap plaça, han de fer i finalitzar el tràmit per tal de poder quedar optar a les substitucions del setembre.
  • Per accedir a un perfil s’ha de tenir el requisit que se demana, com les places bilingües tenir l’idioma, a l’EFPNP tenir el títol de marina mercant o a les de psicòleg educatiu disposar del màster en psicologia clínica i estar col·legiat.

  • Les places itinerants/compartides són voluntàries, de manera que si les voleu incloure les haureu de seleccionar.

  • La funció d’anglès al cos de mestres es pot habilitar amb el B2 de l’EOI, la funció d’anglès al cos de secundària es pot habilitar amb el C2 de l’EOI i per optar a places bilingües en anglès a Secundària s'ha d'acreditar el C1 i per FP el B2.

 

El tràmit telemàtic es nou, on s’accedeix amb certificació digital i els estrangers amb VPN.

  • Pantalla 1: Dades, CD (si no té -), especialitats i zones.
  • Pantalla 2: Perfils significatius, de bilingüisme (si s’activen apareixen les places perfilades)
  • Pantalla 3: Selecció de places. El tràmit guarda cada nova plaça que s’insereix.
    • Podeu trobar el filtre d’opcions, per distàncies de cada centre a on vius (de més a prop/a més lluny), les places per cada localitat i les places que són obligatòries triar.
    • A més disposes dels filtres de les places disponibles, col·locades i el total, així com la recerca per opcional/obligatòria, la funció, jornada, itinerància, bilingüisme, tipus de centre, zones i tipologia de plaça.
    • També se pot veure la llegenda (amb tota la informació de les icones), les característiques de les places i per simplificat es pot executar el moviment de places als diferents blocs mitjançant la selecció múltiple.
    • Cada bloc te permet veure el resum de les places col·locades, cada bloc es pot ocultar per simplificar la visualització, i al quadre general es poden filtrar les places per bloc.
    • Cada plaça té continguda tota la informació amb el codi, el tipus (V,TP,S), si és obligatòria (punt vermell), la zona, el centre, l’horari del centre, la funció i els blocs on poden anar (clicant o arrossegant).
    • Es poden ocultar blocs per millorar la visualització, es permet arrossegar places.
    • Permet filtrar per funcions, tipus de centre, tipus de jornada, zones.
    • Se pot activar la selecció múltiple, seleccionant totes les places o les que es vulguin, inserint-se per codi de plaça.
    • Per la selecció múltiple és necessari que les places coincideixin amb els mateixos blocs, ja que sinó, una plaça pot limitar tota la selecció.
    • Fins no col·locar totes les places obligatòries no pots finalitzar el tràmit. Són obligatòries les funcions, jornades, zones i perfils seleccionats a la inscripció del mes de març.
  • Pantalla 5: Una vegada seleccionades totes les places, surt el resum de la tria ordenades per blocs i amb la informació la tipologia de places, si son obligatòries o voluntàries i la zona/illa.

  • Pantalla 6: Apareixeran les autoritzacions dels delictes sexuals en groc, i en blau l’autorització d’haver acceptat els perfils i llegit la informatiu, i en verd, l’avís de que en cas de no obtenir plaça i no realitzar el tràmit de canvi de disponibilitat es restarà com a no disponible el primer bimestre.

  • Pantalla 7, 8 i 9: S’accepta, s’envia, es registra la sol·licitud i es descarrega el pdf, amb el certificat de registre ENV i l’hora d’enviament.

 

Fases en l’adjudicació d’interins al juliol:

  • Plaça per aspirants desplaçats V/TP. Només als cessats. Voluntari
  • Places reservades per aspirants amb discapacitat.
  • Places de DC i MDC (Formentera, Eivissa i Menorca).
  • Places ordinàries preferents.
  • Places ordinàries no preferents.
  • Places excloses per català.

 

Recordau que:

  • La voluntarietat de tria i la prelació de blocs genera que endarrerir les places a blocs posteriors pot suposar que s’adjudiqui a un interí amb menys puntuació.

  • Les vacants/TP són per un màxim de 3 anys, on es pot cessar per diferents motius cada any o pots ser desplaçat per un funcionari de carrera. Pel que fa a la Vacants per Jubilació s’han ficat al tràmit telemàtic de juliol, les donades des del gener del 2025, ja que les donades des del setembre a desembre del 2024 s’han tret al CGT d’enguany perquè s’ocupin.

  • Les places DC disposen d’un complement econòmic amb 400, 200 i 100€, a Formentera, Eivissa i Menorca, respectivament, així com una pujada del complement de residència a partir del gener del 2026.

  • Les places MDC disposen d’un plus econòmic de 400€ per Menorca, Eivissa i Formentera. Podeu accedir al llistat de les especialitats catalogades de DC i MDC al pdf.

    • En aquest document, les places de DC són les 50 especialitats de Mallorca (sense plus) i les MDC 67 especialitats d’Eivissa, les 20 de Formentera i les 48 de Menorca.

  • Disposau d’una secció per llogar, oferir, cercar o compartir pis a totes les illes a les nostres xarxes socials i a la pàgina d’ajuda interins desplaçats.

guia-informativa-interins-juliol
exemple-tràmit-interins-juliol
vacants_fun_compl_perf--4-
dgpdocen_-_dificil_cobertura_publicacio_202526--1-