MESA SECTORIAL DE DILLUNS 28 DE JULIOL
La Mesa d’avui ha comptat amb la presència del conseller Antoni Vera i la nova directora general Joana Maria Cabrer, per tractar els punts següents:
1. Regulació de la fase de pràctiques dels cossos docents
2. Regulació de la fase de pràctiques del cos d’inspectors.
3. Proposta per cobrir, en comissió de serveis, places d’assessors al CEP.
4. Proposta per cobrir, en comissió de serveis, places d’ATD a la Conselleria.
En el primer punt ens presenten la regulació de la fase de pràctiques dels cossos docents pels 269 aspirants, amb un mínim de 5 mesos, des de la data d’incorporació de l’aspirant al seu lloc de docència, ja que si no es considerarà NO APTE.
- El DIE facilitarà una guia per al docent com a suport i orientació d’aquesta.
- Excepcionalment, es permetrà realitzar-la en 3 mesos, prèvia sol·licitud abans del 16 d’octubre, per conciliació, violència de gènere, víctimes de terrorisme, risc d’embaràs, embaràs de risc i força major.
- Es recorda que es pot ajornar la fase de pràctiques prèvia sol·licitud.
- Una comissió avaluarà aquesta fase, que estarà formada per un inspector, el director i un tutor.
- Una comissió coordinarà i supervisarà la fase de pràctiques. La fase de pràctiques finalitza el 19 de juny.
- El tutor serà de la mateixa especialitat, coordinador de cicle i/o el cap de departament, assistint a un mínim de 3 sessions de classe de l’aspirant. Aquest rebrà 30 h de formació permanent per la tasca feta.
- Els funcionaris en pràctiques hauran d’elaborar:
- les activitats didàctiques tutelades
- un portafolis (amb l’ajuda de la guia docent i l’annex 9)
- un mínim de 20h en formació (acumulable en formacions >10h) abans de dia 1 de juny de 2026 (impartides al centre, al CEP o equivalent).
- Haureu de realitzar una formació de 2h de prevenció de riscos laborals en diferents torns, i se vos oferirà un reconeixement mèdic voluntari.
- Per aconseguir la valoració d’apte s’ha d’assolir un 75 % dels criteris de valoració de cada un dels blocs de valoració dels aspirants.
- Un cop finalitzades les pràctiques, aquells considerats APTES sortiran anomenats com a funcionaris de carrera al BOE, previsiblement al mes d’octubre del 2026 amb els efectes retroactius de setembre.
Des d’ANPE vos recordam que:
- Estau obligats a participar al CGT, per nota d’oposició, a l’illa i especialitat per la qual heu opositat, a les places de plantilla publicades al mes de desembre.
- Podreu demanar comissió de serveis l’any vinent, per alguns motius a l’illa per la qual s’han presentat al procés selectiu.
Respecte a la regulació de la fase de pràctiques del cos d’inspectors, amb 5 aspirants, recordant que:
- La durada de la fase de pràctiques és de 5 mesos, on s’avaluarà la memòria amb les actuacions dutes a terme, els informes emesos pels inspectors tutors, l’informe emès pel cap del DIE i la superació d’un curs de 20h específic i coordinat pel DIE, abans del 30 de maig.
- Excepcionalment, es permet realitzar-la en 3 mesos, prèvia sol·licitud abans del 16 d’octubre, per supòsits de conciliació, violència de gènere, víctimes de terrorisme, risc d’embaràs, embaràs de risc i casos acreditats de força major.
Es proposen els criteris i pautes per adjudicar comissions al CEP i ens informen que es passa de 40 a 36 assessors als CEP, ja que segons normativa s'estableix que hi ha d'haver un mínim de 36. Està previst que es resolguin a finals d'agost.
- Sol·licitants: Funcionaris de carrera amb destinació definitiva de qualsevol illa, i funcionaris en expectativa de destinació definitiva a l’illa on han superat el procés selectiu.
- Termini de sol·licituds telemàtica i projecte de treball: de l'1 al 5 d'agost.
- Només una sol·licitud amb un màxim de dues peticions, per ordre de preferència: al web del Servei de Formació Permanent del Professorat https:// sfpp.caib.es
- Relació de places:
- CEP de Palma Jaume Cañellas Mut: 5
- CEP de Calvià: 3
- CEP d’Inca:1
- CEP de Manacor: 1
- CEP d’Eivissa: 2
- Requisits (assolits en la data de presentació de la sol·licitud):
- Ser funcionari de carrera en actiu amb un mínim de 5 anys d’antiguitat.
- Haver prestat serveis a les IB, impartint docència directa.
- Acreditar el requisit lingüístic (C1+FOLC).
- No tenir la destinació fora de les IB.
- No haver estat condemnat per delictes sexuals.
- Procediment de selecció:
- 1ª fase: comprovació dels requisits i valoració dels mèrits.
- 2ª fase: valoració del projecte i entrevista.
- Barem de mèrits:
- Experiència professional: fins a 4 punts
- Formació relacionada amb l’àmbit al qual s’opta: fins a 6 punts
- Altres formacions: fins a 2 punts
- Incorporació i durada: dia 1 de setembre, per dos anys prorrogables dos anys més.
Es tracten els criteris i pautes per adjudicar comissions d’ATD, tenint en compte:
- Sol·licitants: Funcionaris de carrera amb destinació definitiva de qualsevol illa, i funcionaris en expectativa de destinació definitiva a l’illa on han superat el procés selectiu.
- Requisits: ser funcionari de carrera o en pràctiques, en actiu, amb el requisit lingüístic, complir els requeriments de la plaça, sense expedient disciplinari i sense condemna per delictes sexuals.
- Sistema d’ocupació i durada: 1 any, prorrogable per 3 més, des de l'1 de setembre fins al 31 d’agost.
- Retribució, horari i vacances: rebrà un complement mensual, amb el mateix horari que el personal d’administració i serveis, amb l’ajustament del control horari.
- Règim transitori: s’oferiran entre un 30 % i un 40 % cada any, fins que s’hagin tret a convocatòria totes les places.
- Barem (màxim 3 punts per apartat):
a) Antiguitat: (0,012 punts/mes).
b) Formació: (0,003 punts/hora de formació).
c) Experiència professional: (0,030 punts/mes i 0,015 punts/mes d’equip directiu).
- Participació telemàtica: cinc dies naturals a partir del dia de la publicació al BOIB.
- Només 1 sol·licitud amb un màxim de dues peticions per ordre de preferència (incloent-hi una entrevista amb memòria per cada petició).
- La Comissió de Valoració valorarà els requisits, mèrits dels candidats i qualificarà l’entrevista com a apte o no apte.
- Es publicarà una resolució provisional i una definitiva, amb la llista de tots els participants ordenada per mèrits amb les puntuacions obtingudes per apartats.
- Acceptació: publicada la resolució definitiva d’adjudicació, els aspirants disposen d’un termini de 3 dies hàbils per signar la declaració d’acceptació d’aquesta.
El Conseller d’Educació ha informat que aquest curs hi ha hagut 55 places d'ATD finançades amb fons europeus (24 FP, 10 DGPD, 15 DG de Primera Infància i 6 Secretaria Autonòmica). Ara que s'han exhaurit els fons europeus, es perdran 42 ATD passant a 13. D’aquesta manera les xifres actuals serien:
- Curs 24/25: 197,5 ATD quota + 55 fons europeus= 252 '5 ATD
- Curs 25/26 : 204 ATD en quota + 13 fons europeu = 217 ATD
Amb aquestes dades, s’ha hagut de reestructurar els llocs de feina de la Conselleria.
Des d’ANPE hem demanat quin nombre de comissions d'ATD estan previstes, que es puguin incloure dues peticions a cada sol·licitud per donar més oportunitats, i que aquest procediment es resolgui al més aviat possible, amb la intenció de no perjudicar l’inici de curs. L’Administració ens respon que tenen previst treure unes 20 places de cara a setembre, i accepta que es puguin aportar dues peticions.