Resum Mesa Sectorial 10 de març: Oposicions 2025


10 Mar, 2025

MESA SECTORIAL OPOSICIONS 2025

 

Pel que fa al procés selectiu pels docents serà eliminatori regit pel RD 276, s’iniciarà el dissabte 14 de juny, amb 567 places per illes. Es prorroguen els temaris i es manté per sorteig la tria de 2, 3 o 4 temes segons el cos al qual s’opti. Pel que fa al barem es valora fins a dos terços la fase d’oposició i un terç la fase de concurs.

La primera prova consistirà en el desenvolupament d’un tema i de la prova pràctica de l’especialitat. La segona prova suposa la defensa oral de la programació en 20’ + l’exposició de la unitat 25’ i fins a 5’ en preguntes. Quant al lliurament de la PD, tenir en compte que les UD/SA han d’estar desenvolupades.

El barem considerarà l’experiència docent prèvia, amb un màxim de cinc anys, amb topall a 5 punts, on la feina a la pública suposa 1 punt/any. La formació acadèmica, amb un màxim 5 punts en postgrau, doctorat i premis extraordinaris, altres titulacions universitàries, de règim especial o d’FP i els idiomes estrangers. Altres mèrits, com la superació de la fase d’oposició i la formació permanent, es valoren amb un màxim 2 punts.

El codi de participació del procediment d’ingrés:

  1. Torn lliure.
  2. Torn de reserva per a aspirants amb discapacitat.
  3. Accés a altres cossos d’un subgrup superior.
  4. Accés a altres cossos del mateix subgrup i nivell.
  5. Adquisició de noves especialitats.

Respecte a les novetats d’aquest procés:

  •  Termini d’inscripció telemàtica: del 14 al 27 de març de 2025, amb @Clave.
  •  Requisits: titulació + capacitació català (C1+FOLC) + capacitació pedagògica.
  •  Sol·licitud: una especialitat, cos i illa, i un únic procediment.
  •  Lliurament de la PD/PASA: del 26 de maig al 9 de juny de 2025.
  •  Inici de les proves: a partir del 14 de juny de 2025.
  •  Es convoquen 567 places docents.
  •  Taxa d’inscripció: 41,86€ en compliment a l’Acord Marc.
  •  S’hauran d’adjuntar al tràmit els requisits de titulació, català i màster.
  •  Abans de l’1 de juny, es publicarà la distribució d’aspirants per tribunal, així com la data, l’hora i el lloc on es realitzarà l’acte de presentació.
  •  Resten pendents d’execució de les OPEs: 8 places del 2022, 142 places del 2023 i 130 del 2024.
  • La distribució de places per accés 2 serà del 7%, per l’accés 3 fins al 5% i l’accés 5 no consumeix plaça.
  • Els criteris generals es publicaran 20 dies abans de l’inici de les proves.
  • Es continua valorant l’experiència 0-3 amb contracte de mestre (A2) i es manté fins a 1 punt haver aprovat sense plaça.

Sorteig dels membres de tribunal per illes: 28 de març a les 9:30h.

  •  Termini de presentació de sol·licituds dels funcionaris que vulguin ser membres de tribunal: del 14 al 27 de març de 2025.

Amb relació al procés selectiu dels inspectors es convoquen 6 places d’inspecció educativa (3 a Mallorca, 1 a Menorca i 2 a Eivissa). Enguany, els exercicis de la 1a i 2a part seran llegits pel tribunal. S’inclou que la llista d’inspectors accidentals es crearà a partir dels aspirants que hagin superat una part de les proves.

Quant a les nostres intervencions:

  •  Hem advertit que les places de les especialitats per illes s’han de publicar amb més temps, per facilitar la preparació dels opositors.
  •  Hem demanat que s’asseguri que l’exposició de la segona prova es facin en espais adequats i climatitzats, per evitar la calor.
  •  Vàrem fer entrega d’un document amb propostes de millora, destacant que les parts de la 1a prova es realitzin en dies diferents, entre altres supòsits.
  •  Hem reclamat que s’augmentin les causes d’exclusió dels tribunals, considerant els majors de 60 anys estiguin exempts, així com augmentar les indemnitzacions i dietes pels tribunals, actualitzant-les amb el cost de vida insular i estival.
  •  Hem demanat que es contextualitzin les proves a la pràctica docent, a l’àmbit de les Illes Balears i a la normativa adient. També hem detectat que a l’especialitat de repertori amb piano per a la dansa no es disposa de cap currículum (necessari per elaborar una PD) i hem instat a l’Administració a plantejar una proposta viable, com un Pla d’actuació.
  •  Amb relació als tribunals d’oposicions, el sorteig serà per número, aleatori i no per lletra, respectant la paritat. Es podran designar com a màxim dos vocals voluntaris per cada tribunal, sempre que hagin obtingut la seva plaça per oposició o concurs oposició. Els tribunals es configuraran amb els funcionaris de l’illa on es desenvolupin les proves, sempre que sigui possible.

 

En darrer lloc, l’Administració ens informa que una vegada executat el CGT del cos de mestres s’estima que quedaran uns 160 docents en situació d’expectativa. També ens comuniquen que l’avançament a dia 14 de juny del procés selectiu és degut al fet que s’ha d’incloure el tràmit d’interins al mes de juliol.