ANPE REIVINDICA LA CREACIÓ D'UN DEPARTAMENT DE SITUACIONS D'APRENENTATGE PER AJUDAR AL PROFESSORAT
Després de la reunió informativa mantinguda per tots els càrrecs d’Educació i la part social, des del sindicat hem plantejat una sèrie de propostes que ajudin a reduir les tasques administratives que pateixen els docents i equips directius durant el seu dia a dia.
En aquest sentit, ja presentarem els resultats de l'enquesta que vam fer a més de mil docents, on va quedar reflectit que els nostres professionals estan destinant una gran quantitat de temps a realitzar tasques burocràtiques, dins i fora del seu horari laboral.
Una de les dades rellevants que s'extreuen del nostre estudi és que, mestres i professors dediquen més de 600 hores anuals a tasques administratives en tot el curs escolar, cosa que resta dedicació a tasques relacionades amb la docència directa i desmotiva al professorat afectant directament el seu estat anímic.
A més, des d'ANPE ja hem fet arribar al conseller Vera una sèrie de propostes concretes, recollides a l’estudi, on algunes d’aquestes no suposen cost econòmic, per tal de treballar-les en una futura Mesa.
Volem destacar que el 92% del professorat considera que la LOMLOE no ha facilitat la seva feina i que la major part d'aquest pateix sobrecàrrega laboral. Per això, hem reivindicat la necessitat de crear un departament destinat a elaborar situacions d'aprenentatge de tots els nivells, matèries i etapes perquè els docents puguin tenir-les com a referència, contextualitzar-les i adaptar-les a les necessitats de la seva aula.
D'altra banda, la majoria de la part social ha plantejat solucions com la baixada de ràtios o la disminució de la càrrega lectiva, que suposarien un potent impacte econòmic. A més, el nostre sindicat també ha reclamat simplificar els tràmits, evitar duplicitats o centralitzar les gestions del Gestib, entre altres possibilitats.
Finalment, des d’ANPE volem recordar que ja advertim d’ aquesta necessitat a l'anterior Govern i ara ho demanam a l’actual, especialment des de l'aplicació anticipada de la nova llei, la qual cosa va suposar una sobrecàrrega de treball per el professorat.