ANPE TRASLLADA A EDUCACIÓ LES PREOCUPACIONS DELS DOCENTS
El president d'ANPE Nacional, Francisco Venzalá, juntament amb el president de les Balears, Victor Villatoro, s'han reunit amb el conseller d'Educació, el Sr. Vera i el director general de planificació, el Sr. Alonso, amb l'objectiu de transmetre les reivindicacions que el professorat ens ha fet arribar aquests darrers mesos.
Una de les principals qüestions abordades a la trobada d'avui ha estat la preocupació pels efectes de la insularitat, on la carestia de vida, la manca d'habitatge i el trasllat forçós a altres illes suposa un problema que agreuja aquesta situació. Aquest fet s'ha incrementat després dels darrers processos selectius, on molts docents s'han vist obligats a ocupar places a una altra illa, la qual no és la seva residència habitual. Per això, des de l'organització, hem volgut insistir en la necessitat de donar solucions al col·lectiu mitjançant comissions de servei excepcionals, així com convocar una Mesa d'Insularitat per abordar aquestes qüestions.
Des de la nostra organització hem recordat que des de la plataforma UNISEP advertim les dificultats que suposa viure a la nostra comunitat autònoma, per la qual cosa consideram urgent la creació d'aquesta Mesa sobre insularitat i la seva continuïtat en el temps per poder gestionar i impulsar accions que mitiguin la problemàtica, com ara disposar de residències per a docents a preus assequibles, habilitar places de difícil cobertura i incrementar el complement d'insularitat, que no s'actualitza des de l'any 2007.
D'altra banda, hem volgut destacar la situació d'estrès que pateixen els docents a les aules, ja que molts professionals se senten sobrepassats per la càrrega de treball i burocràcia que han de fer al seu dia a dia. Aquesta tasca administrativa es fa molt evident a infantil i a primària, on els mestres perden una gran part de la jornada laboral en activitats allunyades de la docència, que acaba derivant en una ansietat afegida.
Finalment, des del sindicat apostam per la necessitat de resoldre les dificultats reals que tenen lloc a les aules i atendre les peticions que preocupen el personal docent, així com la climatització de les aules, més mestres per atendre la diversitat i facilitats per abordar l'avaluació i la digitalització, entre altres qüestions.