ANPE CONSIDERA QUE EL FOLC HA PERMÈS CONSOLIDAR LA PLAÇA ALS DOCENTS DE BALEARS
Fa mesos que l'Administració, seguint ordres del Ministeri, va convocar 3412 places per funcionaritzar el professorat per diferents procediments de selecció, de manera simultània i massiva, on 2583 interins fixaran la seva plaça per concurs de mèrits, 564 per oposicions eliminatòries i 265 per un procés selectiu extraordinari.
Davant la magnitud de la convocatòria, molts docents del nostre arxipèlag ens han mostrat la seva incertesa per la confluència d'aquests processos selectius simultanis, on la participació d'altres territoris permetia a altres docents competir amb el professorat de les nostres illes, possibilitant el deixar sense treball a interins d'una certa edat i amb experiència.
Després d'analitzar les llistes provisionals de seleccionats, publicades ahir per Educació, des d’ANPE ens congratulam que el requisit lingüístic, instaurat des de la Mesa Sectorial, hagi protegit la feina de molts mestres i professors de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i els hi permeti la possibilitat de poder obtenir una plaça per garantir el seu futur.
Si bé, és sabut del descontentament suscitat per aquests mètodes de fixesa, on es qüestiona la garantia de la metodologia iniciada des de Madrid, amb un barem tancat que no contemplava més enllà dels 10 anys d'experiència i on els més joves reclamaven una oportunitat; des de la nostra organització no vam tenir cap oportunitat de fer cap canvi ni es van acceptar aportacions, a excepció de reclamar que el FOLC fos determinant a l'hora de consolidar una plaça en aquests processos selectius.
Per tot això, i independentment de les respectables opinions dels diferents col·lectius, des d’ANPE estam contents per saber que, aquesta mesura, treballada des de la part social, servirà per donar estabilitat als 400 centres educatius de l'escola pública en totes les illes, que precisen d'una plantilla estable o de la necessitat de cobrir algunes especialitats, alhora que possibilitaran una certa tranquil·litat entre aquells docents més majors, aquells que no van tenir oportunitat d’opositar durant anys o aquells que, per qüestions de conciliació, plantejaven dificultats per afrontar processos selectius massius.