RESUM MESA SECTORIAL DE DIMECRES 22 DE MARÇ
A la mesa sectorial d’avui hem tractat els següents punts:
1. Proposta de resolució de comissions de serveis per al curs 2023-24.
2. Calendari de processos de la Direcció General de Personal Docent.
3. Proposta de regulació de les mitges jornades adjudicades.
En relació al primer punt, ens informen dels canvis respecte a la convocatòria anterior: 1. L’adjudicació de càrrecs per a funcionaris de carrera amb antiguitat i novells (1a definitiva) s’unificarà i la tria serà conjunta. 2. Es demanarà un certificat de convivència a aquelles parelles estables que demanin comissió de serveis per motiu de conciliació de la vida laboral i familiar.
Els requisits són acreditar el català, haver concursat al concurs general de trasllats (i no haver-hi desistit), sol·licitar funcions adquirides o habilitades, així com no haver estat condemnat per sentència ferma per delictes sexuals. Els motius per demanar-la són els mateixos que l’any passat:
A. Funcionaris de carrera amb destinació definitiva a les Illes Balears.
1. Per motius personals:
a) Per atendre familiar de primer grau.
b) Per conciliar vida laboral i la familiar.
c) Per motius anteriors, si implica un canvi d’illa.
2. Per raons de servei en els centres educatius (1 centre).
a) Per ocupar places perfilades amb titulacions específiques.
b) Per ocupar places que no requereixen titulacions específiques.
3. Per formar part dels equips directius dels centres docents (1 centre).
B. Funcionaris de carrera amb destinació definitiva d’una altra CA, Ceuta i Melilla.
4. Per motius personals:
a) Per atendre familiar 1r grau.
b) Per reagrupament familiar.
C. Funcionaris de carrera amb primera destinació definitiva a les Illes Balears en el curs 2022-2023 o 2023-2024
5. Per formar part d’equips directius o per motius personals. A la mateixa illa.
a) Per formar part d’equips directius.
b) Per conciliació de la vida familiar.
És important saber:
- Termini per presentar sol·licituds: 15 a 22 de maig de 2023, ambdós inclosos.
- La participació és telemàtica: on la darrera petició registrada serà la vàlida.
- Reclamacions: en el termini de tres dies hàbils de l’endemà de la publicació.
- La condició de la comissió és per 1 curs escolar i es pot desistir fins al 30 de juny de 2023. Una vegada adjudicada és irrenunciable.
Des d’ANPE hem demanat que s’ampliïn les situacions que permetin la conciliació familiar i laboral, on ens responen que es negociarà el proper curs. També hem reclamat que les comissions de servei per motius personals s’adjudiquin en primer lloc, on ens diuen que no és possible.
Al segon punt, en relació al calendari de processos, ens informen que:
MAIG:
- Tràmit d’actualització pels interins: requisits, mèrits, illes, jornades i funcions.
- Publicació del llistat definitiu d’adjudicació del CGT: mitjans maig.
- Sol·licitud de comissió de serveis: del 15 al 22 de maig.
JUNY:
- Tràmit de renúncies voluntari a les vacants de 3 anys de mitja jornada i sencera.
- Tràmit per acreditar la possessió del màster de professorat/català pels incorporats pel tràmit urgent que varen agafar una vacant de 3 anys aquest curs.
- Inici de les oposicions no eliminatòries el 18 de juny, i de les eliminatòries el 25 de juny. Totes les proves es realitzaran a Mallorca.
- Càlcul de la quota dels centres (12 a 25 de juny) per conèixer el número de V, TP o Substitucions de tot el curs escolar, on les hores dels equips directius es computaran com SV.
JULIOL:
- Publicació del llistat definitiu d’interins, on s’actualitzaran les puntuacions per formació i experiència docent fins a 31 d’agost del 2022, així com els requisits, afegint els tutoritzats. S’estudiarà afegir els nous interins pel tràmit urgent; aquest tema es tractarà a una propera Mesa.
- 10 al 14 de juliol: Adjudicació de funcionaris. En primer lloc, s’assignaran els ATD, alliberats i centres específics, en segon lloc els equips directius, i finalment, amb les places depurades, els suprimits, desplaçats, aquells en expectativa del 2022 i anteriors (per illes), aquells en expectativa del 2023 (concurs de mèrits)(per comunitat autònoma) i finalment les comissions de serveis restants. És important remarcar que es triaran centres i no places, com si fos un concurs de trasllats, on no hi haurà perfils per tal d’assignar un lloc a tothom.
- 25 al 28 de juliol: Adjudicació d’opositors, i publicació del llistat d’interins amb vacant per 3 anys que mantenen la plaça i d’aquells que han perdut la vacant per 3 anys en ser adjudicada pels processos anteriors.
SETEMBRE:
- Adjudicació d’interins al primer tràmit de substitucions de setembre, amb aproximadament 250 vacants, on s’ha d’afegir la nova quota generada per la reducció lectiva i les substitucions generades. Aquest tràmit serà voluntari.
- No es farà l’adjudicació de vacants a l’estiu.
Al darrer punt, ens informen que es permetrà renunciar a mitges jornades i a jornades senceres adjudicades per 3 anys, a un tràmit telemàtic que s’habilitarà al mes de juny, sense perdre la puntuació i cobrament de l’estiu.
Al torn de preguntes, en relació a la indemnització, l’administració ens informa que és obligatori haver participat al concurs de mèrits, i després a les oposicions no eliminatòries si la vacant que s’ocupa com a interí ha estat convocada per aquest procediment. A més, si el setembre del 2024, no quedessin places o substitucions per oferir al funcionari interí, llavors es tindria dret a indemnització.