ANPE IMPUGNA TAMBÉ ELS CRITERIS DE PROMOCIÓ I TITULACIÓ DE FORMACIÓ PROFESSIONAL
Davant la passada convalidació en el congrés del reial decret llei 31/2020, que permet a cada comunitat autònoma decidir sobre la promoció i titulació acadèmica, ANPE ha impugnat també la normativa establerta per la direcció general de Formació Professional d'aquesta Conselleria.
Fa uns mesos, des d’ANPE ja vàrem demanar a Planificació i Centres que no es permetés la titulació de l'alumnat amb matèries suspeses, amb la finalitat de mantenir un mínim de qualitat en l'ensenyament i evitar així un missatge contrari als valors de l'esforç i mèrit dels estudiants.
Després de conèixer que el departament dirigit pel Sr. Antoni Baos, elaborés una normativa que va en la mateixa línia, els Serveis Jurídics del sindicat també els han recorregut, impugnant així totes les Resolucions elaborades per Educació. La nostra finalitat és que es reflexioni sobre els criteris educatius que s'estan pautant des de la pandèmia, perquè almenys s'estableixin uns criteris homogenis per a tots els centres educatius de Balears.
Des de l'inici d'aquesta crisi sanitària, ja vàrem advertir que per suplir els dèficits d'aprenentatge i reduir l'actual taxa de fracàs escolar era necessari apostar per baixar les ràtios màximes dels alumnes per aula, recuperar als mestres especialistes i de suport reconvertits en tutors i reduir l'horari lectiu del nostre professorat. Cal recordar que a la Comunitat Valenciana acaben d'aprovar una reducció lectiva a 18 i 23 hores per a professors i mestres respectivament, mentre a Balears l'escenari semipresencial està esgotant als nostres docents.
Aquestes mesures propiciarien una atenció més individualitzada a l'alumnat, millorant els seus resultats acadèmics, a més de ser la millor manera d'ajudar els alumnes a promocionar de curs amb totes les garanties, augmentant, al seu torn, el nombre de titulats, en aquest cas amb totes les matèries superades.
La judicialització d'aquesta última Resolució, la que afecta la Formació Professional, és especialment greu ja que estan permetent la promoció i titulació d'alumnes de diferents cicles formatius, els quals fins i tot cataloguen alguns alumnes com NESE.
Després de l'anunci fet pel director general en la Mesa Sectorial de “potenciar els estudis d'FP amb fons europeus”, des d’ANPE advertim a Educació que trobam contradictori que es continuï permetent la promoció i titulació dels alumnes que cursen aquests estudis sense haver adquirit totes les competències professionals necessàries per a accedir al món laboral.