XERRADA INFORMATIVA COMISSIONS DE SERVEI 2024-2025
Des del sindicat ANPE vos fem arribar els diferents documents que hem elaborat per a la xerrada informativa de comissions de servei.
Així doncs, disposau dels següents documents:
- Gravació de la xerrada informativa
- Guia informativa (document adjunt)
- Exemple de tràmit (document adjunt)
- BOIB de la convocatòria (document adjunt)
Si teniu dubtes, recordau que podeu escriure’ns o venir a veure’ns a qualsevol de les nostres seus i per xarxes socials.
Si has de menester qualsevol dels nostres serveis i encara no estàs afiliat/da, pots afiliar-te aquí.
A més, vos facilitam una sèrie de consideracions a tenir en compte:
- El termini de presentació de sol·licituds és del 24 d’abril al 2 de maig.
- És telemàtic, amb cl@ve, DNI electrònic o certificat digital.
- És obligatori disposar del requisit lingüístic: CCIP i CCS.
- Els sol·licitants accepten les característiques dels centres.
- Finalitza quan s'envia la sol·licitud i s'obté número de registre.
- La darrera sol·licitud registrada telemàticament serà la vàlida.
- El tràmit filtrarà per col·lectiu i motiu, controlant el canvi d’illa i funció.
- Es trien centres, no places.
- Es tria centre a centre, optant si es vol itinerant o no.
- Si es marca itinerant, s’afegeixen les 2 opcions anticipant la no itinerant.
- S’ha llevat els CEIPs als professors i els IES als mestres quan no correspon. En el cas de PT/PS o AL/AS heu de seleccionar la tipologia de centre corresponent a la funció (CEIP pels PT i AL; IES pels PS i AS).
- Aquells mestres habilitats (PRI, PT,...) i professors que desenvolupen la funció de suport (ciències o llengües) les podeu triar.
- Avisa dels documents a adjuntar, amb un màxim de 5, de 4Mb i en pdf.
- Només es pot al·legar un únic motiu.
- Resta condicionada a l’existència de places disponibles.
- Serà una destinació provisional per a un curs escolar (2024-2025).
- Es pot desistir a la sol·licitud presentant una instància per registre dirigida a la DGPD abans del 30 de juny.
- Una vegada adjudicada és irrenunciable.
- La destinació sortirà al juliol, amb una segona volta previsible al setembre.
- Aquells en expectativa no podeu demanar CS, però triareu de tota la quota disponible.
- Les CS cap a altres comunitats no es permetran fins al segon any de destinació definitiva, per normativa autonòmica.
Des del sindicat hem reclamat una sèrie de mesures:
- Potenciar les opcions i el nombre de comissions de serveis.
- Més casuístiques de conciliació, d’insularitat i majors d’edat, entre altres.
- Augmentar les places, aplicant una reducció a 24/18h, almenys pels tutors.
- Una segona volta al setembre, incloent substitucions ràpides, PROA+, alliberaments posteriors i vacants sobrevingudes, entre altres.
- Pal·liar els efectes de la insularitat, amb un fons social adaptat, places de difícil cobertura, plus d’insularitat i facilitant habitatges
- Permetre el retorn en propers CGT, reclamant al Ministeri millorar la mobilitat, un CGT autonòmic i oposicions moderades, anuals i per illes.
Pel que fa als dubtes generats al Zoom:
- En relació al motiu 2 per raons de serveis, s’ha de tenir:
- un informe favorable del director que inclogui:
- descripció detallada de les tasques a desenvolupar
- dedicació en períodes lectius al motiu al·legat en el curs 2023-2024
- dedicació en períodes lectius al motiu per al curs 2024-2025 (mínim 3h)
- anàlisi/valoració de les tasques desenvolupades relacionades amb el motiu al·legat està recollida en la darrera memòria anual del centre
- un certificat del consell escolar o social en el qual consti:
- acord favorable de la participació del sol·licitant
- motiu d’aquesta comissió de serveis
- pel que fa a l’informe preceptiu, només és necessari quan es tracti de places perfilades.
- un informe favorable del director que inclogui:
- En relació a les comissions de serveis a altres illes, es prelarà per col·lectiu; en primer lloc el col·lectiu 1 que desempatarà inicialment per experiència, seguidament del col·lectiu 3, per nota.
- Per atendre un familiar de 1r grau amb grau de dependència o discapacitat, serà necessari un informe mèdic, certificat de convivència i/o un certificat de cura com a cuidador principal.
- Pel que fa als certificats de convivència, aquests ja acreditin el domicili habitual, pel que no fa falta presentar un certificat d’empadronament.
Recordau que si estau afiliats/des podeu venir a fer el tràmit amb nosaltres, a les nostres seus de totes les illes. A més, durem un seguiment de les vostres sol·licituds. Demanau cita prèvia aquí.