Resultat de la recerca

Tornar

  • Notícia destacada

I. Balears 15 Oct, 2018
Participa! ANPE posa en marxa una enquesta sobre convivència a les aules.

La finalitat d'aquesta enquesta és consultar al professorat sobre la situació de convivència escolar que viuen als seus centres educatius i a partir de l'anàlisi de dades, poder treure unes conclusions que serveixin per denunciar determinades situacions i buscar solucions. La conflictivitat i la violència escolar estan presents als centres educatius no solament a través de l'assetjament escolar presencial sinó també virtual. En aquest sentit, la Fiscalia General de l'Estat, la memòria anual del Ministeri Públic i els successius informes del Defensor del Professor es fan ressò d'aquesta situació. ANPE, sindicat de l'Ensenyament Públic aposta per la bona convivència i sempre ha manifestat tolerància zero davant la violència als centres. ANPE a través del servei del Defensor del Professor, està compromès amb la bona convivència als centres escolars per aconseguir que el dret a ensenyar i el dret a aprendre es pugui exercir en un clima de respecte i tolerància. Enquesta sobre convivència. Participa!  

Llegir més
#Convivència
I. Balears 04 Oct, 2017
INSTITUT PER A LA CONVIVÈNCIA

A la pàgina de Convivexit podreu accedir a tota la informació sobre temes de convivència així com als diversos recursos per desenvolupar habilitats de convivència.CONVIVEXIT

Llegir més
#Centres #Convivència
I. Balears Nacional 15 Gen, 2018
Modificada la regulació de l'Observatori Estatal de la Convivència Escolar

El Govern ha modificat la regulació i el funcionament de l'Observatori Estatal de la Convivència Escolar, que redueix els seus membres de 71 a 47 per fer-ho més àgil i operatiu, i tindrà en consideració les noves formes que ataquen la convivència escolar, com el ciberacoso, segons ha explicat Íñigo Méndez de Vigo. El ministre ha ressaltat que el nou observatori "potenciarà la funció consultiva i impulsora de les mesures per a la convivència, la prevenció de conflictes, la igualtat i no discriminació", i també incorporarà les mesures plantejades en el Pla Estratègic de Convivència Escolar.  

Llegir més
#Normativa #Convivència #Defensor del professor
I. Balears 27 Sep, 2017
MESA SECTORIAL DE DIMECRES 27 DE SETEMBRE

MESA SECTORIAL DE DIMECRES 27 DE SETEMBRE     Avui Divendres dia 27 de setembre hem tingut una Mesa Sectorial per tractar la proposta de places i especialitats per a les oposicions del personal docent.   Aquesta és la proposta de l’Administració. Des d’ANPE hem fet arribar al Conseller d’educació, el Sr. Martí March, el nostre malestar perquè la Mesa era informativa sense possibilitat de negociació. Finalment, hem quedat emplaçats per una nova Mesa Sectorial on es tindran en compte totes les aportacions dels sindicats amb representació de l’ensenyament públic.   Des d’ANPE hem manifestat la nostra intenció de fer una aposta per les oposicions, que siguin escalonades en el temps, amb una calendarització progressiva els propers 5 anys, i que siguin conjugables amb un pacte d’estabilitat per tal de donar diverses oportunitats als nostres docents per poder superar el procés selectiu amb garantíes. A més, hem acordat amb la direcció general de personal docent que treballarem en diferents meses tècniques les properes bases d’interins, millores del procés selectiu, possibles mesures d’estabilitat i la revisió de la recuperació de part de les condicions sociolaborals previstes a l’Acord Marc. Finalment, hem recordat a l’Administració que convoqui també el cos de catedràtics perquè els funcionaris de carrera puguin promocionar.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 22 Sep, 2017
MESA SECTORIAL DE DIVENDRES 22 DE SETEMBRE

MESA SECTORIAL DE DIVENDRES 22 DE SETEMBRE     Avui Divendres dia 22 de setembre hem tingut una Mesa Sectorial per tractar la regulació de la fase de pràctiques dels aspirants que han superat el procés selectiu. Probablement aquesta resolució sortirà al BOIB dimarts o dijous de la setmana que ve. Heu de recordar que els funcionaris en practiques heu de fer un curs de 20 hores online entre altres qüestions.   Al torn obert de paraules, la directora general de personal docent, ens ha comunicat que aquest dimecres dia 27 de setembre mantindrem una reunió amb el Conseller d’Educació per tractar les oposicions d’aquest curs escolar. A més, hem acordat amb la direcció general de personal docent que treballarem en diferents meses tècniques les properes bases d’interins, millores del procés selectiu, possibles mesures d’estabilitat i la recuperació de part de les condicions sociolaborals previstes a l’Acord Marc, com ara són: a) Pagament dels complements de tutoria i cap de departament, a partir del gener de 2018 amb efecte retroactiu de setembre de 2017. b) Pagament del mes de juliol i agost als funcionaris interins que han fet feina més de cinc mesos i mig. c) Abonament, el mes de setembre, de la pujada de l'1% (amb efecte retroactiu des de el mes de gener de 2017).   Vos mantindrem informats.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 07 Jul, 2017
ANPE DEMANA UNA MESA SECTORIAL PER TRACTAR LES OPOSICIONS

ANPE DEMANA UNA MESA SECTORIAL PER TRACTAR LES OPOSICIONS   Aquests dies ens han arribat queixes al sindicat per part dels opositors d’alguns tribunals, respecte a la falta de temps per realitzar les proves, que l’exercici pràctic no s’ajusta a la convocatòria, el no seguiment de les instruccions enviades des de la Direcció General de personal docent, la sobredimensió del caràcter eliminatori de les proves evitant la fase de concurs del procés, i d’altres motius pels quals pensam que se fa necessari una recopilació de totes les informacions rebudes aquests dies per tal de demanar una Mesa Sectorial amb tots els sindicats i la Conselleria d’Educació, i fer una anàlisi dels punts que no s’han complit i les aportacions que podem implementar per millorar les garanties d’aquest procés selectiu.   Així doncs, hem demanat dins la JPDnU d’ahir, la convocatòria d’una mesa per tractar tot el referit al procés del concurs-oposició i que quedi el més clar possible perquè els aspirants puguin accedir amb tota la informació i les màximes garanties a les properes convocatòries d’oposicions.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 30 Maig, 2017
ANPE EXIGEIX AL GOVERN I A LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ MESURES D’ESTABILITAT PELS FUNCIONARIS INTERINS

DAVANT LA SITUACIÓ ACTUAL, ANPE EXIGEIX AL GOVERN I A LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ MESURES D’ESTABILITAT PELS FUNCIONARIS INTERINS   A la reunió mantinguda avui al Consolat de la Mar, amb la presidenta del Govern Balear i tres consellers, ANPE-FSES ha demanat tractar la convocatòria del procés selectiu a la Mesa Sectorial d’Educació, on volem una oferta pública escalonada i progressiva en el temps, conjugant mesures d’estabilitat pels nostres funcionaris interins.   Hem recordat que és imprescindible que el procés selectiu sigui un vertader concurs-oposició, ja que tal com està dissenyat, moltes vegades els interins no són avaluats en totes les seves competències pel caràcter eliminatori de les proves. En aquest sentit exigim una futura convocatòria progressiva de places, amb una promoció real dels interins on puguin ser avaluats en totes les seves competències fins a la fase de concurs, plantejar el caràcter eliminatori, actualitzar temaris,...  Així mateix, exigim que el procés selectiu sigui compatible amb mesures d’estabilitat pel nostre professorat, ja que s'han trobat amb la no convocatòria d'oposicions a les Balears durant els darrers sis anys, cas únic a tot l'estat.  També exigim al Govern de Madrid la inclusió de la modificació/retirada de l’article 19.2 que limita la contractació a 3 anys als funcionaris interins.  Finalment, des d’ANPE Balears estam disposats a estudiar totes les possibilitats legals per donar estabilitat, continuïtat i tranquil·litat a tot el nostre professorat interí.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 10 Maig, 2017
ANPE EXIGEIX A TOTS ELS GRUPS PARLAMENTARIS, LA NO INCLUSIÓ DEL PROFESSORAT INTERÍ DOCENT EN LA LIMITACIÓ DE LES

ANPE EXIGEIX A TOTS ELS GRUPS PARLAMENTARIS, LA NO INCLUSIÓ DEL PROFESSORAT INTERÍ DOCENT EN LA LIMITACIÓ DE LES CONTRACTACIONS, AIXÍ COM LA REVERSIÓ DE TOTES LES RETALLADES I UNA MAJOR INVERSIÓ EDUCATIVA La inclusió, en l'article 19.2 de l'esborrany dels PGE pel 2017, de la limitació de les contractacions i/o nomenaments de personal interí i temporal a un màxim de 3 anys, està generant una gran alarma en els Empleats Públics, interins i temporals, de tots els sectors de les diferents Administracions, ja que no queda clar si s'estén al sector de la funció pública docent no universitària. Ja que: - En el sector docent no universitari la durada màxima dels nomenaments és d'un any, en el millor dels casos, per després ser cessats sense cap garantia de ser contractats a l'any següent. - Les cobertures de les places per funcionari interí en el nostre sector no van lligades a la plaça i/o persona. - En el sector docent no universitari, no tenim una Relació de Llocs de treball (RPT) com la resta de la funció pública, per la qual cosa aquestes places es veuen incrementades per la plantilla que anualment és variable i és la que, en la seva majoria, està ocupada per interins. -A més, aquest article envairia a les Comunitats Autònomes, on tenim acords sectorials signats en relació a la gestió de la contractació del personal interí. - També és resenyable que aquest article xoca amb el recollit en l'article 10 del EBEP sobre el funcionari interí on no s'estableix cap limitació temporal en el nomenament dels mateixos. Per tot això, ha de quedar clar que aquest article de la futura LPGE per 2017 no serà aplicable al sector docent. Per aquest motiu des d’ANPE hem presentat, al Congrés, una sèrie d'esmenes a tots els grups parlamentaris per exigir que quedi clar la no inclusió del professorat interí docent en aquest apartat, així com la reversió de les retallades i una major inversió educativa dins dels pressupostos generals. En les Illes Balears tenim més de 4000 docents interins, per això ens vàrem reunir ahir, amb el nostre servei jurídic i també amb la directora general de personal docent, per tal de mostrar la nostra preocupació davant aquestes notícies. En la reunió, ambdues parts hem exposat les nostres postures i coincidim que aquesta mesura en educació no seria viable, pels motius que més amunt hem expressat.   En aquest sentit, hem sol·licitat una futura mesa sectorial per informar de com es troba la situació amb la finalitat de tranquil·litzar al nostre professorat.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 08 Maig, 2017
NOMENAMENT D´INTERINS QUE APAREIX EN L´ESBORRANY DE LA LLEI DE PRESSUPOSTOS GENERALS DE L´ESTAT

SOBRE LA LIMITACIÓ EN EL NOMENAMENT D'INTERINS QUE APAREIX EN L'ESBORRANY DE LA LLEI DE PRESSUPOSTOS GENERALS DE L'ESTAT EN EL SECTOR DOCENT La inclusió, en l'art. 19.2 de l'esborrany dels PGE pel 2017, de la limitació de les contractacions i/o nomenaments de personal interí i temporal a un màxim de 3 anys, està generant una gran alarma en els Empleats Públics, interins i temporals, de tots els sectors de les diferents Administracions, ja que no queda clar si s'esten al sector de la funció pública docent no universitària. L'art. 19.2 d'aquest esborrany recull textualment: “No es podrà procedir a la contractació de personal temporal, així com al nomenament de personal estatutari temporal i de funcionaris interins excepte en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables que es restringiran als sectors, funcions i categories professionals que es considerin prioritaris o que afectin al funcionament dels serveis públics essencials. La durada del contracte o del nomenament no podrà ser superior a tres anys, sense que puguin encadenar-se successius contractes o nomenaments amb la mateixa persona per un període superior a tres anys, circumstància aquesta que haurà de quedar degudament reflectida en el contracte o nomenament. No obstant això, el previst en el paràgraf anterior no serà aplicable a les modalitats particulars de contracte de treball contemplades en la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, en la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació o en qualsevol altres normes amb rang de Llei, quan estiguin vinculades a un projecte específic de recerca o d'inversió de durada superior a tres anys, circumstància aquesta que haurà de quedar degudament reflectida en el contracte, de conformitat amb l'establert en la Disposició Addicional desena cinquena del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre. Les actuacions irregulars en aquesta matèria per part dels òrgans de personal competents de cadascuna de les Administracions Públiques i de les entitats que conformen el seu sector públic institucional donaran lloc a l'exigència de responsabilitats d'acord amb la normativa vigent en cadascuna de les Administracions Públiques.” Per analitzar aquest article, pel que fa a l'objecte de la polèmica sobre la limitació de la durada dels nomenaments del funcionari interí i la seva possible aplicació i repercussió en el sector docent, caldria fer les següents observacions prèviament: - En el sector docent no universitari la durada màxima dels nomenaments (en les CCAA que mantenen el cobrament dels mesos d'estiu) és d'un any. - Les cobertures de les places per funcionari interí en el nostre sector no van lligades a la plaça i/o persona, és a dir, no passa com en la resta de sectors de la funció pública on el personal interí o temporal ocupa una plaça i no cessa fins a reincorporació del titular o fins a cobertura per funcionari de carrera o personal definitiu. - El nostre sistema de readjudicació de destinacions és anual per tots els interins, al marge de la plaça que ocupin: és únic en l'Administració i no tindria molt de sentit que en els nomenaments s'inclogués una clàusula, com es recull en aquest article, advertint que la plaça adjudicada no es podrà ocupar per més de tres anys ja que ni l'Administració pot assegurar la continuïtat o no de la mateixa (cobertura per CGT, reincorporació de titular, desaparició de la plaça per fi de les necessitats que la van generar en contingent o en plantilla) ni l'interí pot assegurar o comprometre's a tornar-la a demanar l'any següent. - També és important que, en el sector docent no universitari, no tenim una Relació de Llocs de treball (RPT) com la resta de la funció publica, l'única cosa que tenim són ordres de plantilles orgàniques que es publiquen en el corresponent diari oficial, però que ni tan sols es corresponen amb les plantilles reals dels nostres centres, doncs aquestes places es veuen incrementades per la plantilla que anualment és variable i és la que, en la seva majoria, aquesta ocupada per interins. Vistes aquestes característiques pròpies del nostre sector no queda clar que no se'ns vagi a aplicar.  Per començar, el nostre sector no apareix explícitament en les limitacions d'aplicació d'aquesta durada màxima de nomenaments que apareix en el paràgraf tercer encara que es pugui deduir per l'exposat anteriorment. Per descomptat que hi ha casos d'interins en el nostre sector, fonamentalment els primers de les llistes o d'algunes especialitats de FP i altres minoritàries, que porten més de tres anys repetint en la mateixa destinació, encara que en gairebé tots aquests casos són places que no estan recollides en les plantilles orgàniques dels centres, encara que algunes són de funcionaris que porten molts anys fora de la seva destinació per diferents motius (comissions de servei, excel·lències, serveis especials, etc) També és resenyable que aquest article xoca amb el recollit en l'article 10 del EBEP sobre el funcionari interí on no s'estableix cap limitació temporal al nomenament dels mateixos: “Article 10. Funcionaris interins 1. Són funcionaris interins els que, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, són nomenats com a tals per a l'acompliment de funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan es doni alguna de les següents circumstàncies: a) L'existència de places vacants quan no sigui possible la seva cobertura per funcionaris de carrera. b) La substitució transitòria dels titulars. c) L'execució de programes de caràcter temporal, que no podran tenir una durada superior a tres anys, ampliable fins a dotze mesos més per les lleis de Funció Pública que es dictin en desenvolupament d'aquest Estatut. d) L'excés o acumulació de tasques per termini màxim de sis mesos, dins d'un període de dotze mesos. 2. La selecció de funcionaris interins haurà de realitzar-se mitjançant procediments àgils que respectaran en tot cas els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.   3. El cessament dels funcionaris interins es produirà, a més de per les causes previstes en l'article 63, quan finalitzi la causa que va donar lloc al seu nomenament. 4. En el supòsit previst en la lletra a) de l'apartat 1 d'aquest article, les places vacants exercides per funcionaris interins hauran d'incloure's en l'oferta d'ocupació corresponent a l'exercici en què es produeix el seu nomenament i, si no fos possible, en la següent, tret que es decideixi la seva amortització.” Per tot això, ha de quedar clar que aquest article de la futura LPGE per 2017 no serà aplicable al sector docent. Per aquest motiu des d’ANPE ens dirigim als grups parlamentaris i al Govern perquè, bé en el tràmit dels PGE, o bé en l'Ordre d'acompanyament i execució dels mateixos, quedi clara aquesta qüestió. A les Illes Balears tenim 4000 docents interins, per això ens hem reunit avui dematí, amb el nostre servei jurídic i també amb la directora general de personal docent, la Sra. Rafi Sánchez, per tal de mostrar la nostra preocupació davants aquestes notícies. A la reunió, ambdues parts hem exposat les nostres postures i coincidim que aquesta mesura a educació, no seria viable, pels motius que més adalt hem expressat. Encara així, la directora general té pensat desplaçarse a Madrid per tractar el tema de les oposicions i aprofitaran per demanar sobre aquesta qüestió. Per això, hem demanat una mesa sectorial extraordinària per informar de com es troba la situació amb la finalitat de clarificar aquesta situació.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 02 Maig, 2017
PROCÉS D´ADMISSIÓ D´ALUMNES PER ALS NIVELLS D´INFANTIL, PRIMÀRIA I ESO A LES ILLES BALEARS PER AL CURS 2017/18

PROCÉS D'ADMISSIÓ D'ALUMNES PER ALS NIVELLS D'INFANTIL, PRIMÀRIA I ESO A LES ILLES BALEARS PER AL CURS 2017/18   Avui comença el procés d’admissió d’alumnes per als nivells d’Infantil, Primària i ESO a les Illes Balears per al curs 2017/18. El procés d’admissió per a Infantil, Primària i ESO es farà del 2 al 12 de maig i per a Batxillerat del 26 al 30 de juny.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 02 Maig, 2017
MESA SECTORIAL DE DIMARTS 2 DE MAIG

MESA SECTORIAL DE DIMARTS 2 DE MAIG     A la Mesa Sectorial d’avui dimarts 2 de maig, la Conselleria d’educació ens han presentat:     El Pla d’infraestructures educatives 2016-2023, amb un total de 100 milions d’euros d’inversions, moltes amb la intervenció conjunta dels ajuntaments.   Vos adjuntam les imatges i un enllaç al document: http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=2772283&coduo=36&lang=ca       Des d’ANPE hem demanat que.   - Dins la creació de noves aules i centres se complesquin els les ràtios previstes dins l’Acord Marc. - S’incentivi la creació de centres integrats, així com estudiar la possibilitat de poder cursar els estudis d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat en aquests tipus de centres. - Que dins els criteris d’actuació, intervenció i creació d’escoles es prioritzin els centres públics. - Que es complesqui una distribució equitativa de l’alumnat entres tots els centres (com es preveuen als acords d’escolarització equilibrada).     Respecte a la reducció horària del professorat, ens han presentat la seqüent proposta:   Professorat d’infantil i primària major de 55 anys:   Curs 2017-18:   a) 1 període lectiu + 2 CHL: Substitució per altres activitats d’un període lectiu setmanal i compensació de dos períodes de no permanència al centre.   b) 2 períodes lectius + 1 CHL: Substitució per altres activitats de dos períodes lectius setmanals i compensació d’un període de no permanència al centre.   c) 3 períodes lectius, en funció de la disponibilitat del centre: Substitució per altres activitats de tres períodes lectius setmanals.   Els professors, abans de la confecció de la quota del centre, han de comunicar a l’equip directiu l’opció escollida. Les activitats substitutives dels períodes lectius s’han de dedicar preferentment a suport a les tasques administratives del centre. Poden ser també: guàrdies, suport a l'equip directiu, programa de reutilització de llibres de text, etc.   La Conselleria d'Educació i Universitat manifesta la seva voluntat d'avançar el pagament del complement de tutoria a gener de 2018, amb efectes des de l’1 de setembre de 2017.   Professorat de secundària major de 55 anys:   Curs 2017-18:   1 període lectiu + 2 CHL: Substitució per altres activitats d’un període lectiu setmanal i compensació de dos períodes de no permanència al centre.   La Conselleria d'Educació manifesta la seva voluntat d'avançar el pagament dels complements de cap de departament i de tutors a gener de 2018 amb efectes des de l’1 de setembre de 2017.   Curs 2018-19:   a) 1 període lectiu + 2 CHL (compensació hora lectiva): Substitució per altres activitats d’un període lectiu setmanal i compensació de dos períodes de no permanència al centre.   b) 2 períodes lectius + 1 CHL: Substitució per altres activitats de dos períodes lectius setmanals i compensació d’un període de no permanència al centre.   c) 3 períodes lectius, en funció de la disponibilitat del centre: Substitució per altres activitats de tres períodes lectius setmanals.   Els professors, abans de la confecció de la quota del centre, han de comunicar a l’equip directiu l’opció escollida. Les activitats substitutives dels períodes lectius poden ser: guàrdies, suport a l'equip directiu, programa de reutilització de llibres de text, etc.   Hem demanat que al manco s’estudiï la possibilitat de concedir els 2 períodes lectius + 1 CHL l’any vinent, i si no fos possible, que al manco se concedesqui la reducció horària completa als majors de 59 anys. Aquesta proposta s’estudiarà.   Ens han informat que la llista d’opositors sortirà aquesta setmana. També hem demanat un calendari dels diferents processos pendents, com ara el CGT, opositors i interins. És probable que el tràmit d'interins es passi al 10-15 d'Agost, ja que hi ha oposicions i aquestes duraran fins a final de juliol.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 01 Maig, 2017
1 DE MAIG: PEL RECONEIXEMENT SOCIAL I PROFESSIONAL DEL TREBALLADOR DOCENT

DIA 1 DE MAIG   Pel reconeixement social i professional del treballador docent.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 11 Abr, 2017
MESA SECTORIAL DE DILLUNS DIA 10 D’ABRIL

MESA SECTORIAL DE DILLUNS DIA 10 D’ABRIL   Avui hem tractat els criteris de quota pel proper curs. Hem d’agrair que hem disposat per primera vegada d’uns criteris per escrit, a partir de l’any passat. De les peticions que hem fet:   1. Hem exigit en compliment de l’Acord Marc, que al manco es complesqui la reducció horària pels majors de 55 anys per tots els docents, que també sigui per secundària. Finalment, al cos de mestres les reduccions ha quedat així: a) 1 període lectiu + 2 complementaris (CHL: compensació hora lectiva). Substitució per altres activitats d’un període lectiu setmanals i compensació de dos períodes complementaris de no permanència al centre.   b) 2 períodes lectius + 1 de complementari (CHL: compensació hora lectiva). Substitució per altres activitats de dos períodes lectius setmanals i compensació d’un període complementari de no permanència al centre.   c) 3 períodes lectius, en funció de la disponibilitat del centre. Substitució per altres activitats de tres períodes lectius setmanals.   Pel cos de secundària i resta de cossos quedarà: la Conselleria ens ha comunicat que l’any 2018/19 arribarem a la reducción de les 3 hores lectives.   a) 1 període lectiu + 2 complementaris (CHL: compensació hora lectiva). Substitució per altres activitats d’un període lectiu setmanals i compensació de dos períodes complementaris de no permanència al centre.   Amb aquesta mesura ens han proposat adelantar el pagament del complement de tutor i cap de departament de gener de 2018 a setembre de 2017.   2. Respecte a l’horari del professorat, posa entre 18 i 21 períodes lectius, en aplicació de l’Acord Marc del 30 de setembre de 2015. El professorat que, excepcionalment, imparteixi més de 18 períodes lectius de docència directa a un grup d’alumnes tendrà 1 període menys de permanència al centre (CHL).   Així doncs demanam, que quan se faci el càlcul de la quota, se’ns asseguri que es divideixi per 18 hores, per fer el càlcul de la quota total dels centres.     Consideram que és un encert haver reduït a tots els centres, i nivells educatius en un alumne, la quantitat mínima d’alumnes per desdoblar. També trobam encertat haver pujat les hores de certes coordinacions, així com la intenció d’estudiar la possibilitat de dotar d’auxiliars administratius els CEIPS. Els canvis més importants en relació amb els criteris del curs passat són els següents: Les ràtios de 4t i 5è d’Educació Infantil (3 i 4 anys) seran de 20 alumnes per grup. Es desdoblarà el grup a partir de 22 alumnes. Excepcionalment, en els casos en què no sigui possible desdoblar físicament el grup, es dotarà de recursos addicionals de professorat. Al 1r curs d’Educació Primària es desdoblarà el grup en superar els 27 alumnes. Als cursos 2n, 3r, 4t, 5è i 6è de Primària, es desdoblarà el grup en superar els 28 alumnes. Als centres que tenguin una ràtio mitjana a l’etapa (Infantil, Primària o ESO) de 27 o més alumnes s’incrementarà la quota de professorat. S’incrementarà la reducció de ràtio en funció de la proporció d’alumnat de necessitats educatives de suport específic (NESE). Es definiran centres d’atenció preferent en funció de la tipologia d’alumnat i se’ls dotarà d’un increment de quota de forma extraordinària, amb la proposta d’inspecció educativa i en funció de la disponibilitat pressupostària S’han establert per primera vegada els criteris per determinar les ràtios de les matèries musicals en els centres integrats de música d’infantil i primària. S’han revisat i actualitzat els criteris de dotació dels equips de professorat de suport. S’han incrementat les reduccions horàries per al professorat d’educació infantil i primària major de 55 anys. En aplicació de l’Acord Marc de setembre de 2015, l’horari lectiu del professorat d’educació secundària, EOI i dels conservatoris professionals de música, estarà comprès entre 18 i 21 períodes lectius setmanals. El professorat que, excepcionalment, imparteixi més de 18 períodes de docència directa a un grup d’alumnes tendrà 1 període menys de permanència en el centre. S’han incrementat en un 33% els períodes lectius per al Pla d’Atenció Lingüística i Cultural (PALIC) S’ha incorporat la figura del coordinador de coeducació. S’han revisat els períodes de coordinació del professorat de Formació Professional, Escoles Oficials d’Idiomes i dels Centres d’Ensenyaments de Persones Adultes.   Des d’ANPE, hem advertit que vetllarem per que es complesquin tots els punts de l’Acord Marc.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 05 Abr, 2017
ANPE ILLES BALEARS A FAVOR DEL PACTE EDUCATIU

ANPE ILLES BALEARS A FAVOR DEL PACTE EDUCATIU   A la reunió del CEIB d’ahir, des d’ANPE Illes Balears ens vàrem posicionar favorables a la proposta d’un pacte educatiu, com a predisposició inicial però amb la condició que ens mantindrem vigilants en tot el desenvolupament que pugui afectar negativament a les condicions sociolaborals dels docents.     Si els temes professionals i laborals es legislen d'esquena al professorat i no s'aborda una negociació dins el marc de la mesa sectorial i en els fòrums legítimament establerts en tots els àmbits, ens reservam la possibilitat de prendre les mesures que considerem necessàries.     Per ANPE, el Pacte o l'Acord perquè sigui possible, ha de ser polític, social i territorial. Som conscients que el consens sobre aquestes qüestions és complex, però és necessari aconseguir-ho si veritablement volem treure a l'educació de la confrontació ideològica permanent i dotar d'estabilitat al sistema educatiu.   Consideram que és important fer un pacte bàsic d'Estat des del consens i el diàleg posant al professorat com l’accent de la política educativa. Amb un acord bàsic que permeti l'estabilitat normativa des de les millores reals i efectives, i que preservi al sistema educatiu de les retallades pressupostàries. Abordar la situació del professorat i el seu desenvolupament professional, elaborant un Estatut Docent, que reguli la Funció docent des de l'accés fins a la jubilació, passant per l'establiment d'una carrera professional. Elaborar una llei de finançament de l'ensenyament. Per a això és imprescindible augmentar el percentatge de PIB destinat a l'educació fins a aconseguir almenys el 6% en aquesta legislatura. Prioritzar l'ensenyament públic com a garant del principi d'igualtat d'oportunitats i de cohesió social. Impulsar la vertebració i cohesió del sistema educatiu. Un sistema transferit necessita la tasca de coordinació i lideratge que té encomanada el Ministeri d'educació. Aconseguir un acord bàsic sobre el model i estructura del sistema educatiu i potenciar la Formació Professional com a gran aposta de cara a la millora de la formació i de la inserció professional dels nostres joves.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 01 Mar, 2017
ANPE ASSISTEIX A L’ACTE DEL DIA DE LES ILLES BALEARS

ANPE ASSISTEIX A L’ACTE DEL DIA DE LES ILLES BALEARS Avui migdía, hem assistit a l’acte institucional del Parlament per conmemorar el Dia de les Illes Balears, que és la festa oficial de la Comunitat Autònoma. Se celebra cada any l'1 de març i commemora la data en què va entrar en vigor l'Estatut d'autonomia de 1983, que coincideix amb la data de la seva última reforma, l'any 2007.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 16 Feb, 2017
RESUM DE LA MESA SECTORIAL DE DIJOUS 16 DE FEBRER

RESUM DE LA MESA SECTORIAL DE DIJOUS 16 DE FEBRER Avui hem tractat a la Mesa Sectorial la convocatòria d’interins i el pla de millora. a) RESPECTE A LA CONVOCATÒRIA PÚBLICA PER FORMAR BORSES D’ASPIRANTS A FUNCIONARIS INTERINS DOCENTS PEL CURS 2017-2018, - Es manté el termini per presentar les sol·licituds per participar en la convocatòria és del 2 de març al 15 de març, ambdós inclosos. Recordau que els mèrits, puntuació per experiència docent i aquells que se vulguin tutoritzar, pel moment, es tallarà a dia 15 de març. A més, només es podrà esmenar el català i el màster universitari després de l’adjudicació definitiva a l’estiu, i en pocs dies es tramitarà perquè estiguin admesos. Vos recordam que a l’hora d’emplenar la sol·licitud, és obligatori triar, al menys, una especialitat i una illa a jornada completa. - En general, és important que tots els interins baremats i aquells que estau tutoritzats, comenceu a presentar tots els vostres nous títols i formació a la direcció general que correspongui, per tal de no saturar el registre el dia que comenci el tràmit. - Respecte a l’annex 4 i Titulacions, s’han afegit nous graus. La Conselleria ha demanat que si qualcú vol una revisió de qualque especialitat, donaran les explicacions pertinents, i que tenen la intenció de revisar aquest annex IV en referència a demanar 60 crèdits d’una matèria per poder donar l’especialitat desitjada i que qualsevol petició de reconeixement s’estudiarà i se demanarà l’informe corresponent per a la propera convocatòria.   Es manté que les Titulacions amb caràcter més pràctic s’han d’acreditar 2 anys d’experiència laboral en el camp professional de la família professional corresponent, 1 any d’experiència docent en la família professional amb avaluació positiva del centre o estar en possessió d’un títol de tècnic o tècnic superior de la mateixa família professional. - Se manté per normativa la reserva de places per aspirants amb alguna discapacitat, que encara falta desenvolupar la normativa que reguli aquest aspecte. En aquest cas es deixarien una sèrie de places per aquest col·lectiu i haurien de presentar el certificat de discapacitat (amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%) i un altre que certifiqui que la discapacitat és compatible amb l’exercici de la tasca docent. - Respecte als canvis en el barem, aquest segueix igual. Des d’ANPE hem expressat que volem un barem que s’adapti a les necessitats actuals però sense sofrir modificacions significatives, ja que volem donar estabilitat als docents interins que actualment fan feina i a la vegada permeti incorporar nous docents que s’han estat formant aquests anys per treballar. Respecte a l’ordenació de la llista S i l’increment de l’apartat de formació, la Conselleria ha mostrat la seva intencionalitat d’augmentar aquest barem (ja ho concretarem l’any que ve) quan acabi el pacte d’estabilitat al curs 2018/2019. Hem tronat a insistir que els docents que varen fer feina a la pública, amb anterioritat al 2008, se li tengués en compte, però l’Administració es reitera que al 2018/2019 se baremarà a tothom. - Respecte a les excepcionalitats la Conselleria ha mostrat la intenció d’anar minvant aquests casos i posar uns criteris iguals per a totes aquestes excepcions, des d’ANPE ja vàrem demanar temps suficient perquè els docents es puguin adaptar, ara queden 5 anys. Respecte a les especialitats lingüístiques hem proposat als diferents sindicats i a l'Administració, que si no volen retornar a la priorització que proposaven els filòlegs i traductors, al manco, els docents d’humanitats amb B2 esgotin primer les funcions pròpies a la seva titulació i després triïn les especialitats lingüístiques, així quedarien tots excepcionats amb el mateix criteri. La resposta ha estat que queda 1 any de temps transitori pels qui estan treguent el C2, o el nivell màxim que ofereix l’EOI de l’idioma en concret. Els interins de pacte d’estabilitat poden renunciar a la plaça amb un escrit de renúncia i ocupar el seu lloc a l’ordre que estableixi la seva puntuació segons el barem de mèrits. Aquells interins que conservin el pacte d’estabilitat dins una excepció es mantendran com estan. - Ens hauria agradat que haguessin tractat també les bases, cosa que no han presentat i hem recordat a l’Administració que des d’ANPE Illes Balears vàrem interposar un recurs contenciós contra les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics de 17 de març de 2016. Aquest recurs ho vàrem interposar davant la impasivitat de l'Administració per no donar una passa enrere a la petició feta per ANPE i per altres sindicats, ja que considerem que és una doble sanció que afecta el professorat interí, quan ja hi ha una normativa que regula el règim sancionador del professorat. En aquest sentit hem exigit a la Conselleria d'Educació la retirada d'aquest apartat. - Respecte als Pregs i preguntes, 1.També que els interins es puguin tutoritzar i presentar la seva formació fins al 30 de maig, així com mantenir el termini extraordinari a l’estiu per a presentar el màster de formació del professorat i la titulació de català.Han dit que ho miraran, però respecte al màter i català ho deixaran pel setembre. 2. Respecte a les oposicions, la Conselleria te 3 opcions:  - 257 places, si es convocassin ara mateix. - 400 places, si s’aproven els pressupots a la Comunitat Autònoma. - 800 places, si s’allibera la taxa de reposición, per part de l’Estat. 3. Per això, hem instat a la Conselleria d’Educació a determinar el més aviat possible les places que es treuran a oposició aquest any. Recordam que qualsevol convocatòria que superi les 257 places seria de legalitat dubtosa i impugnable fàcilment. Finalment, després de conèixer que l'Associació de Filòlegs i Traductors varen interposar un recurs contra la convocatòria d'interins que habilita als llicenciats en humanitats + B2 per impartir matèries lingüístiques als centres públics de les Illes Balears, ANPE manifesta el seu suport a aquesta associació.   b) RESPECTE A LA IMPLANTACIÓ DE PLANS INTEGRALS DE MILLORA DELS CENTRES EN EL CURS 2017-2018. Com a resum del primer punt es pretén fomentar l’elaboració i la posada en pràctica de plans integrals on poden participar tots els centres docents. L’equip directiu és el responsable d’elaborar el Pla, que es sotmetrà a l’aprovació del claustre de professorat i del Consell Escolar del Centre. Cada centre només pot presentar un únic Pla. Hi haurà uns criteris de selecció puntuats per una comissió de valoració. El nombre màxim de centres que podran ser seleccionats és de 10 (més els 30 de l’any passat). Els centres han d’obtenir un mínim de 20 punts segons els criteris de valoració. El Pla Integral de Millora del Centre a dos anys. El termini de presentació de sol·licituds és fins al 31 de març. El 28 d’abril surt la Resolució definitiva dels centres admesos. En principi sumarien ja un total de 40 centres que han rebut recursos per dur endavant aquests proyectes ( els centres reben entre 3000-5000 euros o bé entre 6-10 hores de coordinacions extres). Hi ha un punt a la resolució on diu que “Pel que fa als perfils professionals, l’article 123.3 preveu que, per complir els seus projectes educatius, els centres públics poden formular requisits de titulació i capacitació professional respecte de determinats llocs de feina del centre, d’acord amb les condicions que estableixin les administracions educatives”. Hem demanat a l’Administració que el perfilament d’una plaça afecta directament a qui se li atorga una comissió o una plaça. Amb la qual cosa volem estar ben informats de quin és el perfil de la plaça i com es perfila per tal de garantir la transparència de l’atorgament d’aquestes places, ja que volem que la gestió es faci amb igualtat d’oportunitats, mèrit i capacitat. Així, hem demanat que ens facilitin tots els perfils disponibles que es permeten incorporar informàticament, així com la possibilitat de poder cursar aquesta formació (en cas de perfil molt concrets) a l’hora de donar la possibilitat d’especialitzar-se a tots els docents que vulguin. Així demanam que la Conselleria, abans de perfilar amb nous criteris oferesqui la formació als CEPS d’aquests perfils, per tal de garantir els principis de mèrit, capacitat i igualtat, ja que si no, entraria en incongruència amb el pacte d’estabilitat signat que es regeix per l’experiència docent com a criteri general d’adquisició de places, i no per perfils excessius. Ens han dit que no es pretén perfilar, si no posar que la plaça duria implícit el compromís d’una formació a completar al CEP en dos anys. Aquestes descripcions serien informatives i estarien emmarcades dins les 8 línies formatives del Pla Quadriennal de Formació del Professorat. Finalment hem demanat que quan acabi el Pla expliquin a la Mesa Sectorial d’Educació els resultats d’aquests projectes.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 13 Feb, 2017
RESUM DE LA MESA TÈCNICA DE DILLUNS 13 DE FEBRER

RESUM DE LA MESA TÈCNICA DE DILLUNS 13 DE FEBRER     Abans de començar, la directora general ens ha explicat: - Respecte a les oposicions: mentre no hi hagi pressupost aprovat la Taxa de reposició es mantendrà igual. S’han posat com a data límit el dia 28 de febrer per indicar a Madrid el nombre i les especialitats de l’oferta pública a Balears. De moment, la convocatòria oficial, a dia d’avui, només permet treure 254 places a oposició.   - Respecte al certificat de delictes sexuals que la Llei obliga a presentar a tots els docents, aquesta setmana començaran a demanar-lo als funcionaris per tal de complir la Llei. Sortiran unes instruccions que arribaran als centres per tal que la direcció general de personal docent ho faci d’ofici o cadascú ho aporti personalment.   - Respecte a la Mesa Tècnica, hem tractat la Resolució per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents pel curs 2017-2018 per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari. 1. El termini per presentar les sol·licituds per participar en la convocatòria és del 2 de març al 15 de març, ambdós inclosos. A més, podeu demanar cita al nostre sindicat perquè vos ajudem a fer el tràmit i fer-vos una sèrie de recomanacions a l’hora de triar les opcions i funcions. El motiu d’avançar aquesta convocatòria és pel trasllat imminent de la Conselleria d’Educació al polígon de Son Fuster, i volen que aquest procés estigui acabat abans del trasllat. Recordau que els mèrits, puntuació per experiència docent i aquells que se vulguin tutoritzar, es tallarà a dia 15 de març. A més, només es podrà esmenar el català i el màster universitari després de l’adjudicació definitiva a l’estiu, i en pocs dies es tramitarà perquè estiguin admesos. 2. En general, és important que tots els interins baremats i aquells que estau tutoritzats, comenceu a presentar tots els vostres nous títols i formació a la direcció general que correspongui, per tal de no saturar el registre el dia que comenci el tràmit. 3. Respecte a l’annex 4 i Titulacions, s’han afegit nous graus. La Conselleria ha demanat que si qualcú vol una revisió de qualque especialitat, donaran les explicacions pertinents, i que tenen la intenció de revisar aquest annex IV en referencia a demanar 60 crèdits d’una matèria per poder donar l’especialitat desitjada i que qualsevol petició de reconeixement s’estudiarà i se demanarà l’informe corresponent per a la propera convocatòria.   Es manté que les Titulacions amb caràcter més pràctic s’han d’acreditar 2 anys d’experiència laboral en el camp professional de la família professional corresponent, 1 any d’experiència docent en la família professional amb avaluació positiva del centre o estar en possessió d’un títol de tècnic o tècnic superior de la mateixa família professional. 4. Se manté per normativa la reserva de places per aspirants amb alguna discapacitat, que encara falta desenvolupar la normativa que reguli aquest aspecte. En aquest cas es deixarien una sèrie de places per aquest col·lectiu i haurien de presentar el certificat de discapacitat (amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%) i un altre que certifiqui que la discapacitat és compatible amb l’exercici de la tasca docent. 5. Respecte als canvis en el barem, aquest segueix igual. Des d’ANPE hem expressat que volem un barem que s’adapti a les necessitats actuals però sense sofrir modificacions significatives, ja que volem donar estabilitat als docents interins que actualment fan feina i a la vegada permeti incorporar nous docents que s’han estat formant aquests anys per treballar. Respecte a l’ordenació de la llista S i l’increment de l’apartat de formació, la Conselleria ha mostrat la seva intencionalitat d’augmentar aquest barem (de 30 a 35 punts, ja ho concretarem) quan acabi el pacte d’estabilitat al curs 2018/2019, així com revisar un nou barem i gestió de les llistes més actualitzat. 6. Respecte a les excepcionalitats la Conselleria ha mostrat la intenció d’anar minvat aquests casos i posar uns criteris iguals per a totes aquestes excepcions, des d’ANPE ja vàrem demanar temps suficient perquè els docents es puguin adaptar, ara queden 5 anys. Respecte a les especialitats lingüístiques hem proposat als diferents sindicats i a l'Administració, que si no volen retornar a la priorització que proposaven els filòlegs i traductors, al manco, els docents d’humanitats amb B2 esgotin primer les funcions pròpies a la seva titulació i després triïn les especialitats lingüístiques, així quedarien tots excepcionats amb el mateix criteri. La resposta ha estat que queda 1 any de temps transitori pels qui treien el C2. A la mesa sectorial de dijous ho sabrem, si tot segueix igual, continuarem insistint en què s’excepcionin a tots per igual. Els interins de pacte d’estabilitat poden renunciar a la plaça amb un escrit de renúncia i ocupar el seu lloc a l’ordre que estableixi la seva puntuació segons el barem de mèrits. Aquells interins que conservin el pacte d’estabilitat dins una excepció es mantendran com estan. 7. Ens hauria agradat que haguessin tractat també les bases, cosa que no han presentat i hem recordat a l’Administració que des d’ANPE Illes Balears vàrem interposar un recurs contenciós contra les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics de 17 de març de 2016. Aquest recurs ho varem interposar davant la impasivitat de l'Administració per no donar una passa enrere a la petició feta per ANPE i per altres sindicats, ja que considerem que és una doble sanció que afecta el professorat interí, quan ja hi ha una normativa que regula el règim sancionador del professorat. En aquest sentit hem exigit a la Conselleria d'Educació la retirada d'aquest apartat. 8. Pregs i preguntes, - Respecte a l’apartat 12.8, hem demanat que les funcionàries interines que tenen un nadó al mes de juliol o agost i no prenen possessió (perquè han fet una reserva de plaça) la normativa no preveu que pugui cobrar les ajudes de 38€ i de 100€ per fill menor. D’altra banda, si té el fill durant el mes de setembre, com que ha pres possessió dia 1, s’entén que ha iniciat relació amb la Conselleria i per tant rep les ajudes convenients. Per això hem demanat que la normativa s’adeqüi per les docents de forma igualitària.       - Finalment, després de conèixer que l'Associació de Filòlegs i Traductors va interposar un recurs contra la convocatòria d'interins que habilita als llicenciats en humanitats + B2 per impartir matèries lingüístiques als centres públics de les Illes Balears, ANPE manifesta el seu suport a aquesta associació.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 01 Feb, 2017
ANPE INICIA LA CAMPANYA “MATRICULA AL TEU FILL A L´ESCOLA PÚBLICA”

ANPE INICIA LA CAMPANYA “MATRICULA AL TEU FILL A L'ESCOLA PÚBLICA”   ANPE Illes Balears inicia, un any més, la campanya Matricula als teus fills en l'ensenyament públic, destinada a posar en valor el paper de l'ensenyament públic en la societat, i anima novament al professorat i als centres educatius a la seva difusió. ANPE, com a sindicat exclusiu de l’ensenyament públic i amb motiu de la imminent obertura del procés de matriculació de l'alumnat per al proper curs, rellançam aquesta campanya recordant les avantatges i fortaleses de l'ensenyament públic amb la qual pretenem traslladar “el paper essencial de l’escola pública dins la nostra societat” i de “la tasca dels nostres docents, que amb la seva vocacionalitat i esforç” han fet possible que els nostres fills rebin una educació de qualitat que volem reconèixer.   Mitjançant aquesta iniciativa, volem insistir en prestigiar i recuperar totes les condicions sociolaborals que hem perdut els docents de la pública, ja que és l’escola pública la que garantareix la igualtat i equitat entre els nostres alumnes.  Des d’ANPE continuarem defensant que no se llevin més recursos, que s'escometin totes les inversions necessàries per garantir el manteniment d'un servei públic educatiu de qualitat.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 30 Gen, 2017
ANPE CONVOCA EL VI CONCURS DE DIBUIX “LA PAU VIATGERA”

ANPE CONVOCA EL VI CONCURS DE DIBUIX “LA PAU VIATGERA”   Ens posam en contacte amb vosaltres per convidar-vos a participar en el VI CONCURS DE DIBUIX “LA PAU VIATGERA” amb motiu del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP), fundat per l’educador i poeta Llorenç Vidal l’any 1964. Es celebra dia 30 de Gener amb l’objectiu de promoure una cultura i una educació per la No-Violència i la Pau a tot el món que sigui independent, lliure i voluntària. Vos adjuntam el cartell de presentació del concurs amb les bases i condicions del mateix. El concurs va adreçat a les etapes d’ Educació Infantil i Primària amb 4 premis  atorgats als millors dibuixos de la temática relacionada amb la data de commemoració “La No-Violència i la Pau a tot el món”. Hi haurà premis pel tutor/a, pel nin/a guanyador/a i tambè per la seva aula. (Consultau les bases del concurs).   La data d’inici és el 30 de gener i la data de finalització és el 10 de març de 2017. Si estau interessats en participar ens heu d’enviar els dibuixos dins un sobre tancat amb el nom del Centre Escolar; a cada dibuix hi ha de constar el nom,el curs i el tutor de cada nin/a a la direcció de la oficina de Palma d’ANPE ILLES BALEARS : C/ Bisbe Rafel Josep Verger, 5  CP:07010 de la localitat de Palma.  

Llegir més
#Convivència
I. Balears 27 Gen, 2017
RECUPERACIÓ DE LA PAGA EXTRAORDINÀRIA DEL 2012

RECUPERACIÓ DE LA PAGA EXTRAORDINÀRIA DEL 2012   En compliment de l’Acord Marc, ratificat en mesa sectorial per ANPE, s’abonarà la resta de la recuperació de la paga extraordinària del 2012, fins a arribar al 100%, el mes de gener de 2017.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 27 Gen, 2017
DES D’ANPE NO SECUNDAREM LA VAGA MENTRE NO S´ESGOTI LA VIA DEL DIÀLEG I NEGOCIACIÓ

DES D’ANPE NO SECUNDAREM LA VAGA MENTRE NO S'ESGOTI LA VIA DEL DIÀLEG I NEGOCIACIÓ Des d’ANPE volem manifestar la nostra voluntat de NO secundar la convocatòria de vaga per al proper dia 9 de març, promoguda des de la Plataforma Estatal per l'Escola Pública. Volem recordar que tots els sindicats ja hem presentat un escrit en el Ministeri d'Educació sol·licitant una Mesa de Negociació per tractar el Pacte Educatiu, l'Estatut Docent i la reversió de les retallades, de manera que, en aquests moments trobam que la vaga és el darrer recurs, i des d’ANPE volem esgotar totes les possibilitats de diàleg i interlocució. A més, cal recordar que per derogar una Llei sense tenir una altra Llei alternativa, es contribuiria a afegir més incertesa al panorama educatiu que ja tenim. Així doncs, consideram que una altra jornada de vaga, no és oportuna i a més tornaríem a demanar al professorat un esforç i un desgast econòmic difícil d'assumir.  En aquest escenari no té sentit una convocatòria de vaga fins que no vegem el resultat final de tot el procés. No obstant això, serem exigents amb aquest Govern perquè no es repeteixi el que va succeir en l'elaboració, gestió i desenvolupament de la darrera reforma educativa. Des d’ANPE no ens cansam de reiterar que qualsevol procés de reforma que es vulgui escometre en l'àmbit educatiu ha de comptar amb el professorat. Si comprovam que en els temes professionals i laborals es legislés d'esquena al professorat i no s'abordés una negociació en el marc de la mesa sectorial i en els fòrums legítimament establerts en tots els àmbits, ens reservam la possibilitat de convocar mobilitzacions i les actuacions sindicals que considerem convenient en defensa dels nostres drets.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 12 Gen, 2017
ANPE I LA RESTA DE SINDICATS SOL•LICITEN AL MINISTRE UNA MESA DE NEGOCIACIÓ PER TRACTAR EL PACTE EDUCATIU, ESTATUT DOCENT I

EL COL·LECTIU DOCENT MOSTRA LA SEVA PREOCUPACIÓ PER L'ESTAT DE L'EDUCACIÓ El professorat demana a Méndez de Vigo una reunió abans de finals de gener per traslladar-li les seves reivindicacions. Els representants del professorat mantenen el front comú i reclamen al ministre d'Educació l'obertura de la Mesa de Negociació el Personal Docent no Universitari. Les cinc organitzacions sindicals representatives del personal docent no universitari (CCOO, STES-i, CSI-F, ANPE i UGT) han enviat una carta conjunta a Íñigo Méndez de Vigo en la qual insten al ministre d'Educació a celebrar una reunió abans que finalitzi el mes de gener per abordar les reivindicacions urgents del professorat. El passat 13 d'octubre les organitzacions sindicals signants d'aquest escrit ens vam posar en contacte amb el Ministre per transmetre-li la seva preocupació per l'estat de l'educació al nostre país, així com pel desenvolupament normatiu de la Llei que està fent el MECD i per les propostes pressupostàries enviades pel Govern a Brussel·les, que, de complir-se, suposen noves retallades en el sistema educatiu espanyol. Aquesta situació evidencia que la recuperació econòmica difosa pel Govern no està arribant al sistema educatiu, que té una gran importància estratègica per a l'Estat espanyol. En l'actualitat, l'Executiu format a principis de novembre del passat any no ha donat resposta a les nostres propostes de donar una sortida negociada als problemes del nostre país en l'àmbit educatiu. El MECD ha anunciat l'engegada d'un Pacte Educatiu que, sense posar en qüestió la legitimitat parlamentària, al nostre judici no pot dur-se a terme d'esquena als legítims representants del professorat, sobretot si tenim en compte que el col·lectiu docent és un factor protagonista de qualsevol canvi en educació.   També hem conegut, pels mitjans de comunicació, la intenció del Govern de treure endavant un Estatut Docent. Les organitzacions sindicals han traslladat la seva proposta que per iniciar el procés negociador cal i imprescindible comptar amb el professorat i amb els seus legítims representants. Tampoc podem obviar la urgent necessitat de revertir al més aviat possible les retallades promogudes en els últims anys i de manera molt especial els continguts, amb caràcter bàsic, en els RD 14 i 20/2012, i recuperar l'ocupació perduda en el sector docent, que impedeixen avançar a les Comunitats Autònomes. Tot això, amb la intenció d'aprofitar la situació econòmica per millorar la qualitat de l'ocupació, l'Oferta d'Ocupació Pública, les retribucions del professorat, els drets laborals i socials perduts i altres condicions de treball docent.   Per la seva banda, el Govern no ha donat solució ni resposta als problemes que afligeixen a la professió i que enunciàvem en la nostra carta d'octubre. Per aquests motius, les organitzacions sindicals FECCOO, STEs-i, CSI·F, ANPE i Ensenyament FeSP-UGT han sol·licitat una convocatòria urgent de la Taula de Negociació del Personal Docent no Universitari abans que finalitzi el mes de gener en la qual s'abordin aquests temes, a més d'acordar un calendari de negociació dels mateixos.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 19 Des, 2016
ANPE ES SOLIDARITZA EN DATES NADALENQUES FENT ENTREGA DELS ALIMENTS PELS MÉS NECESSITATS

ANPE ES SOLIDARITZA EN DATES NADALENQUES FENT ENTREGA DELS ALIMENTS PELS MÉS NECESSITATS   ANPE col·labora amb la CAMPANYA DEL REBOST que realitza Càritas Mallorca destinada a famílies i persones que se’ls fa tan difícil el dia a dia. Aquesta és una campanya de recollida de productes per a cobrir necessitats bàsiques d’alimentació i higiene.   L’objectiu d’aquesta campanya no és altra que la crida a la solidaritat per poder atendre a la demanda d’aliments OLI, BRIKS DE BROU, LLET, SUCRE, GALLETES, CONSERVES (tomàtiga, paté, sardines, tonyina...),LLEGUMS CUITS I FRUITA EN CONSERVA.   Aprofitam per donar les gràcies a totes les persones i a tots els centres educatius de les Illes Balears que ens han fet arribar generosament aliments per contribuir amb la causa de la Campanya.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 19 Des, 2016
ANPE INFORMA: COBRAMENT DE LA PAGA EXTRAORDINÀRIA DEL 2012

ANPE INFORMA: COBRAMENT DE LA PAGA EXTRAORDINÀRIA DEL 2012   En relació al cobrament del 37,5% pendent de la paga extra retallada al 2012 tot segueix com ja es va signar a l’Acord Marc, de manera que s’abonarà aquesta quantia el mes de gener de 2017.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 01 Des, 2016
ANPE DEMANA COL•LABORACIÓ PER LA CAMPANYA DEL REBOST DE CÀRITAS MALLORCA

ANPE DEMANA COL·LABORACIÓ PER LA CAMPANYA DEL REBOST DE CÀRITAS MALLORCA                                                         ANPE col·labora un any més amb la CAMPANYA DEL REBOST que realitza Càritas Mallorca i El Banc d’Aliments de Palma. L’objectiu d’aquesta campanya no és altra que la crida a la solidaritat per ajudar a les famílies i persones que se’ls fa tan difícil el dia a dia amb una crisi que no toca fons i que es fa crònica. Animam a tots els centres educatius de les Illes Balears a col·laborar generosament en aquesta CAMPANYA DEL REBOST amb productes bàsics d’alimentació com OLI, BRIKS DE BROU, LLET, SUCRE, GALETES, CONSERVES (tomàtiga, paté, sardines, tonyina...) i productes d’higiene i neteja de la llar com XAMPÚ, SABÓ, DENTÍFRICS, RASPALLS DE DENTS, LLEIXIU, DETERGENT DE ROBA… Els interessats podeu fer arribar els aliments fins dimecres 21 de desembre a la nostra oficina de Palma: C/ Bisbe Rafael J. Verger, 5; tel. 971 461 290 de dilluns a divendres de 9 a 14; dilluns i dijous de 16h a 18h. Moltes gràcies!  

Llegir més
#Convivència
I. Balears 18 Nov, 2016
INFORME DEFENSOR DEL PROFESSOR 2015-2016

INFORME DEFENSOR DEL PROFESSOR 2015-2016 1.961 docents de tota Espanya, amb problemes de convivència escolar, han estat atesos durant el curs 2015-2016 pel Defensor del Professor. El nombre de docents que han acudit al servei des de la seva engegada, al novembre de 2005, s'eleva a més de 30.000. El Defensor del Professor es consolida, any rere any, com un servei d'atenció immediata i gratuïta per a docents víctimes de situacions de conflictivitat i violència a les aules. Engegat per ANPE en 2005, com a primera mesura de suport davant la indefensió del professorat i com cridada d'atenció sobre el problema de la violència escolar, és un servei obert a tot el professorat sense cap tipus de distinció i operatiu en totes les comunitats autònomes, a fi d'afavorir l'atenció personalitzada a tots els docents. Durant els onze anys que han transcorregut des de la seva engegada, l'oportunitat i la justificació del Defensor del Professor s'han traduït en 30.289 actuacions, preferentment destinades als docents de l'ensenyament públic. Però, a més, ha suposat l'obertura d'un debat social sobre la conflictivitat a les aules, la difusió d'aquesta realitat al conjunt de la societat i que les administracions educatives hagin començat a parar esment a aquest problema. D'aquesta forma hem contribuït decisivament a un canvi de les normes de convivència en les comunitats autònomes, al fet que es donessin instruccions per considerar delicte d'atemptat les agressions als docents i al fet que es legisli a favor de la consideració del professor com a autoritat pública. Dels 1.961 casos atesos pel Defensor del Professor en el curs 2015/2016, el 39% correspon al professorat de Primària, el 35% a Educació Secundària, el 6% a Infantil, el 3% a la FP Bàsica, el 3% a Cicles Formatius i un 14% a la resta d'ensenyaments. Pel que es refereix a la tipologia dels casos atesos, es distingeixen els concernents als alumnes, els que provenen de la interacció amb els companys i els relacionats amb els pares. • Quant als alumnes: el 31% correspon a faltes de respecte, 20% a problemes per fer classe, 19% a Ciber-assetjament (enregistraments, fotos i internet), 10% a conductes agressives entre alumnes, 7% assetjament i amenaces, 3% agressions i un 2% a danys contra la propietat. • En relació als professors: el 26% són problemes amb l'adreça, 18% problemes amb l'administració, 13% problemes per no aplicar el reglament de centre, 11% problemes entre companys i el 2% obertura d'expedient disciplinari. • Relatius als pares: el 50% són acusacions freturoses de fonament, 29% assetjament i amenaces, 18% denúncies, 8% pressió per al canvi de qualificacions escolars i el 2% Davant les dades extretes de l'informe, ANPE valora positivament la reducció general del nombre de casos, sense oblidar que ha augmentat el percentatge en tres dels aspectes avaluats, en relació amb el curs anterior: • Ciber-assetjament a través de les xarxes socials. • Acusacions freturoses de fonament cap als professors. • Assetjament i amenaces de pares a professors. Aquestes i les anteriors situacions destacades estan provocant serioses conseqüències en la salut mental dels docents. El 57% dels casos presentava ansietat, el 7% depressió i el 9% estava en situació de baixa laboral. Aquestes dades transcendeixen al propi docent posat que un professor amb estat emocional alterat, a més del sofriment personal que ha de suportar, redueix significativament el seu rendiment professional, la qual cosa disminueix la qualitat de l'educació. En aquest sentit les baixes laborals generen un cost per a l'administració i una modificació de la proposta pedagògica per als alumnes. El dany ho produeixen uns pocs, però les conseqüències s'estenen cap a tot l'alumnat amb el qual interactua el professor agredit. Després de l'anàlisi i valoració dels casos atesos aquest curs, juntament amb l'experiència acumulada en els últims anys, ANPE i El Defensor del Professor proposen l'elaboració d'un Pla Estratègic de Millora de la Convivència Escolar, que explicaria, entre uns altres, amb els següents apartats: • Un programa de prevenció d'assetjament escolar que contempli l'acceleració dels protocols de protecció a les víctimes i un pla de detecció precoç i eradicació dels problemes als centres educatius. • La reactivació de l'Observatori Estatal sobre la Convivència Escolar. • El compliment dels Decrets de convivència, així com les Normes de conducta establertes als centres. • El desenvolupament reglamentari en totes les Comunitats Autònomes de l'article 124 de la LOMCE que recull la consideració d'autoritat pública dels docents. • Un pla específic de formació del professorat per a la prevenció i detecció de conflictes relacionats amb la convivència escolar. • Garantia de protecció jurídica al professorat, així com la cobertura de la responsabilitat civil, en relació amb els fets que derivin del seu exercici professional. • Assistència psicològica gratuïta als professors i reconeixement de l'ansietat, la depressió i l'estrès com a malalties professionals dels docents sempre que es derivin de situacions d'assetjament. • Tractament rehabilitador per als agressors de docents. ANPE considera necessari que aquest Pla Estratègic de Millora de la Convivència Escolar sigui liderat i coordinat pel Ministeri d'Educació i que s'abordi des del diàleg i la negociació en el marc apropiat com és la Mesa Sectorial d'Educació, òrgan per debatre i negociar els temes estrictament professionals que afecten al professorat i al seu compromís com a principals agents en la millora de la convivència escolar. ANPE seguirà treballant per millorar la consideració social dels docents, fer arribar a la ciutadania la realitat diària als centres educatius i posar en relleu la importància de l'Educació com un dels pilars de la nostra societat que reverteix en la formació acadèmica i humana de l'alumnat.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 14 Nov, 2016
ANPE A LES JORNADES SOBRE MAPA ESCOLAR, ESCOLARITZACIÓ I EQUITAT AL CAMPUS DE LA UIB

ANPE A LES JORNADES SOBRE MAPA ESCOLAR, ESCOLARITZACIÓ I EQUITAT AL CAMPUS DE LA UIB     Els dies 11 i 12 de novembre el Consell Escolar de Mallorca ha organitzat unes jornades sobre mapa escolar, escolarització i equitat a les quals ANPE ha assistit.   Volem donar l’enhorabona a tots els organitzadors així com esperam que les jornades siguin profitoses per tot l’ensenyament públic de les Illes Balears.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 28 Oct, 2016
DAVANT L’AUGMENT DEL PRESSUPOST PER A L’ANY 2017, ANPE DEMANA LA REPOSICIÓ DE LES CONDICIONS SOCIOLABORALS PERDUDES DEL

DAVANT L’AUGMENT DEL PRESSUPOST PER A L’ANY 2017, ANPE DEMANA LA REPOSICIÓ DE LES CONDICIONS SOCIOLABORALS PERDUDES DEL PROFESSORAT AL MÉS AVIAT POSSIBLE   Davant l’increment significatiu de la inversió educativa recollit al Projecte de llei de Pressuposts Generals del 2017, i constatant que per educació hi haurà un augment de 65,36 milions, ANPE es congratula d’aquesta notícia. En aquest sentit, volem manifestar que instarem al Govern a revertir les retallades que ha patit l'ensenyament públic i el seu professorat, al més aviat possible. Així constarà a les properes Meses Sectorial que tenguem amb la finalitat d’accelerar el compliment de l’Acord Marc.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 26 Oct, 2016
ANPE S’AFEGEIX A LA CONCENTRACIÓ DEL 26 D´OCTUBRE

PREOCUPATS PER LES MATÈRIES MÉS AFECTADES PER LA LOMCE, CONTRA LES RETALLADES EDUCATIVES I PER UN MILLOR FINANÇAMENT, ANPE S’AFEGEIX A LA CONCENTRACIÓ DEL 26 D'OCTUBRE Amb la finalitat de no generar greus perjudicis organitzatius dins dels centres i de no perjudicar al professorat de les matèries de Música, Filosofia, Plàstica, Tecnologia, Educació Física i Cultura clàssica, ANPE Illes Balears s'ha sumat a la concentració unitària d'aquesta horabaixa de 26 d'octubre davant de la Delegació de Govern.  Així, hem recollit les demandes dels col·lectius afectats per reivindicar i prestigiar el paper d'aquestes matèries dins del desenvolupament de la personalitat, pensament, creativitat, intel·ligència i raonament dels nostres alumnes, així com la necessitat de mantenir al professorat d'aquestes especialitats als seus centres. A més volem advertir al Govern que no prosperarà cap reforma educativa que es faci d'esquena als docents i que contribueixi a augmentar el sentiment d'indefensió del professorat davant la pèrdua actual de drets laborals. ANPE demana reflexió, seny i assossec. Hem estat molt crítics amb l'actual reforma educativa, la LOMCE. Una Llei que va néixer sense consens, en un escenari de crisi econòmica i llastrada per les retallades i que no és la reforma profunda i global que necessita l'Educació a Espanya.  Per això, aquest Dimecres 26 doctubre, a les 18:00h hem assistit a aquesta cita davant la Delegació de Govern, així com en la resta de les illes.

Llegir més
#Convivència
I. Balears 24 Oct, 2016
RESUM DE LA MESA SECTORIAL EXTRAÒRDINARIA

RESUM DE LA MESA SECTORIAL EXTRAÒRDINARIA   Avui dilluns 24 d’octubre ens han convocat a una Mesa Sectorial extraòrdinària amb la presència del conseller d’Educació per presentar-nos i negociar més endavant a diferents Meses Sectorials i Meses Tècniques el document “Cap a l’Èxit Educatiu” on tenim per tractar grans línies d’actuació per afrontar uns millors resultats educatius.   Aquest document centra la seva importància especialment al punt 5, on s‘han definit les actuacions al voltant d?onze grans línies d?actuació:     1. L?autonomia dels centres com a motor del canvi. 2. Compensació de les situacions contextuals dels centres. 3. Assignació de recursos als centres. 4. Formació del professorat. 5. Mesures per aconseguir una formació professional del segle XXI. 6. Ensenyament i aprenentatge de les llengües i impuls a l?ús de la llegua catalana. 7. Participació de la comunitat educativa. 8. Innovació metodològica i didàctica 9. Mesures de suport i d?atenció a la diversitat. 10. Absentisme i abandonament escolar. 11. Avaluació del procés educatiu.   Des d’ANPE ja hem advertit que volem negociar tots els aspectes directes i transversals que puguin incidir sobre les condicions sociolaborals dels docents de l’ensenyament públic.    

Llegir més
#Convivència
| 1 | 2 | 3 | 4 |
Tornar