ANPE LAMENTA LA SITUACIÓ QUE PATEIXEN ALGUNS CENTRES PÚBLICS
Aquest matí, alumnes de l’Escola de Formació Professional Nàutico-Pesquera, han denunciat que professionals docents del seu centre imparteixen mòduls que res tenen a veure amb les seves titulacions originals. En aquest sentit, ens han fet arribar imatges de les seves protestes, causades pel concurs de mèrits que diuen que “ha permès que docents de música imparteixin matèries com electricitat i automàtica, o bé, que psicòlegs estiguin ensenyant taller mecànic o manteniment d'embarcacions”, entre altres exemples, la qual cosa té indignats als alumnes.
Un altre dels problemes greus que comuniquen és “la possibilitat de poder tenir un accident en matèria de riscos laborals, a causa del desconeixement dels perills que pot ocasionar la utilització de la maquinària, l'ús de gasos sotmesos a pressions, executar soldadures”, etc.
Des d’ANPE lamentam aquests casos excepcionals, on el responsable d’aquesta casuística és el Ministeri, que ha permès consolidar a docents que poden tenir greus dificultats per desenvolupar la matèria per a la qual ha consolidat. Per això, vàrem fer una crida a la responsabilitat personal, malgrat que el procés ho permetia tot, amb la intenció de mantenir la professionalitat, la qualitat educativa i evitar l'intrusisme en matèries que mai s'han impartit, o de les quals no es té ni la titulació, ni la formació ni l'experiència laboral suficient per dur a terme les programacions de les assignatures assignades pel centre educatiu.
Finalment, davant la manca de docents de determinades especialitats tècniques per cobrir les vacants d'algunes matèries, cal recordar la recent creació de les figures “d’experts” i “especialistes” per tal de donar una solució factible davant la necessitat de determinats professionals, que faciliti la contractació d’aquests experts, que poden ajudar a resoldre la cobertura de les places que queden pendents per cobrir.
Accediu a les notícies aquí: