ANPE DEMANA L’APLICACIÓ IMMEDIATA DE LES 35 HORES SETMANALS PELS DOCENTS
A la Mesa Sectorial d’avui mantinguda amb Educació s’han tractat diferents qüestions, com les d’absències i permisos pels participants a oposicions, així com la quota, l’horari del professorat i les instruccions d’inici de curs, on hem reclamat l’aplicació immediata de la reducció de la jornada laboral de les 37,5h a 35h de cara al curs que ve, tal com es va recollir a l’Acord Marc signat i a la Mesa de Funció Pública fa poques setmanes. En aquest sentit, s’han de recuperar les condicions d’abans de les retallades del 2012, on se va incrementar l’horari setmanal dels docents.
D’altra banda, hem demanat que els docents del cos de música i arts escèniques tornin a tenir la jornada setmanal en 4 dies, tal i com es desenvolupava abans. És una reclamació de molts professionals d’aquest cos i consideram que els hi facilitaria poder continuar desenvolupant la seva formació i perfeccionament per la particularitat d’aquests estudis. A més, seria més senzill pels alumnes que ho podrien compaginar amb els seus estudis obligatoris.
En relació a la distribució de les hores de les diferents matèries atenent als nous currículums, que pretenen reforçar les matemàtiques, les llengües o la lectoescriptura, des del sindicat hem sol·licitat que aquest augment no impliqui la pèrdua de professorat de les especialitats afectades, on hem reiterat, en diferents propostes ja plantejades anteriorment, com que es considerin les hores de lliure disposició dels centres, així com fer ús d’hores del treball de recerca, disposar d’optatives afins, concedir certes coordinacions, ocupar càrrecs de tutoria o co-tutoria o destinar hores del departament d’orientació, entre d’altres.
Finalment, des d’ANPE hem mostrat la nostra preocupació per la manca de professionals en certes especialitats, on hem reclamat la necessitat d’establir noves propostes que millorin la tasca docent, per tal d’incentivar la cobertura de les places, ja que en aquests moments no trobam aspirants per completar les plantilles dels centres, ni les substitucions que se’n deriven.