Reunió Informativa sobre les adjudicacions


22 Oct, 2024

REUNIÓ AMB DIRECTORS I LA DIRECCIÓ DE PERSONAL DOCENT SOBRE ADJUDICACIONS

➡️ Pel que fa a la reunió informativa entre els directors, la part social i la direcció general, amb relació al procés d'adjudicació de places per al curs vinent, l’administració ha exposat les dificultats que s’ha trobat en els processos d’adjudicació, especialment el de substitucions.

Aquests entrebancs han estat l’increment de les renúncies (enrellentint les adjudicacions setmanals), els efectes derivats del buidatge d’altres illes cap a Mallorca en comissió de serveis (a causa dels processos d’estabilització i oposició per CCAA), l’increment en quota de 800 docents més (que ha minvat les llistes d’interins disponibles) i el sistema informàtic (on cal un nou sistema pel volum actual de gestió).

Els tècnics han explicat com s’han treballat els processos de mobilitat del professorat, en el següent ordre: CGT, CS, Adjudicacions provisionals de juliol (expectativa..., opositors, interins amb vacant) i adjudicacions de substitucions (ordinari+extraordinari i urgent).

Ens expliquen que es varen trobar amb la gestió de 7000 renúncies, on varen haver de bloquejar a funcionaris de carrera d’altres cossos, als majors de 65 anys, als funcionaris de València i Catalunya.

Ara, han fet feina:

- Modificació del CGT, cosa que permet la introducció de perfils i les itineràncies.

- Oposicions per illes, on la pròxima convocatòria del 2025 suposarà entre 400-500 places, especialment per les illes de Menorca, Eivissa i Formentera, i amb la intenció que la convocatòria del 2026 ja permeti incloure places a Mallorca, estabilitzant així les 4 illes.

- Pel que fa a les CS, a la convocatòria d’interins, als tràmits i a l’ordre d’adjudicació, ens demanen opinió.

▪️ Des d’ANPE vàrem fer una enquesta al setembre per conèixer la situació de les plantilles als centres, on vàrem extreure que només el 73% dels centres tenien totes les vacants i substitucions cobertes, mentre que un 20% encara li queda una vacant o substitució per cobrir, i un 7% tenien entre dues o tres places sense assignar.

En conclusió, una vegada analitzats els resultats a principis d’octubre, vàrem enviar les nostres propostes de millora a Educació, on reclamàvem:

▪️ Tornar a l'assignació de vacants i substitucions de tot el curs escolar al juliol, perquè aquells docents que hagin estat adjudicats sàpiguen amb temps, on tindran la seva destinació i poder cercar habitatge sense presses, la qual cosa facilitaria la cobertura de les places.

▪️ Plantejar un sistema més àgil de gestió de les llistes d’interins, amb una millora del programa informàtic, ja que el volum de professorat augmenta i el sistema actual s'utilitza fa més de 20 anys i no té la capacitat suficient. “Per exemple, en altres comunitats utilitzen el SENECA, que permet gestionar un volum més elevat de docents de manera eficient, així com un sistema de gestió de substitucions anomenat SIPRI, on a cada adjudicació es preveuen diversos candidats de reserva per cobrir les places de manera immediata i que aquestes no s’ajornin en el temps”.

▪️ Que els interins validin la intenció de continuar a les llistes, per “netejar” el llistat i evitar incidències com les que hem tingut (adjudicacions a jubilats d’altres sectors, a docents estabilitzats a altres cossos,...).

▪️ Obrir les llistes d'interins de manera permanent, cosa que permet la participació d’aquells mestres i professors que mostrin interès per treballar a l’ensenyament públic.

▪️ Modificar l'annex 4 revisant les titulacions que capaciten noves funcions, sobretot a especialitats de difícil cobertura on manca professorat.

▪️ Creació de més places de màster a la UIB, sobretot per aquelles especialitats on les llistes han quedat exhaurides, i no trobam professorat.

▪️ Dotar l'Administració dels recursos humans necessaris per poder gestionar el gran volum de places que s'acumulen en pocs dies, la gestió dels tràmits, per tramitar els permisos sociolaborals del professorat, entre altres processos importants.

Des d’Educació ens responen que s’ha d’estudiar que es tindrà en compte la possibilitat de retornar a una adjudicació simplificada al juliol, després d’aquells interins que mantenen la seva vacant, on es consideraran les nostres aportacions.

Des d’ANPE hem demanat que per nosaltres és necessari mantenir les CS extraordinàries que vàrem aconseguir a la Mesa, hem destacat que s’hagi flexibilitzat i abonat el retard del 1r tràmit de substitucions que vàrem negociar a altes hores de la matinada, hem agraït l’experiència compartida amb els directors i ens hem mostrat satisfets de conèixer que les peticions que vàrem enregistrar puguin servir per corregir les errades i millorar les garanties de propers procediments.