Resum Mesa Sectorial de dilluns 21 de març


21 Mar, 2022

RESUM MESA SECTORIAL DE DILLUNS 21 DE MARÇ


A la mesa sectorial d’avui hem tractat els següents punts:

1. Lectura i aprovació de les actes anteriors.

2. Proposta d’aprovació de la RLT del personal funcionari docent al servei de l’Administració de la CAIB.

3. Proposta de modificació de la Resolució de trasllat per motius de salut de funcionaris docents.

4. Proposta de Resolució de comissions de serveis per al curs 2022/2023.

5. Torn obert de paraules.

 

  •  Al primer punt, s’han aprovat les actes anteriors.
  •  Al segon punt, referent a la Relació de Llocs de Treball del personal funcionari docent que conté les plantilles orgàniques publicades i una relació dels llocs de feina vacants, com es fa cada any.
  •  Al tercer punt, s’estableix un procediment de provisió de llocs de feina en el qual es regula la mobilitat per motius de salut o rehabilitació del funcionari. S’ha introduït que s’ha de presentar un informe del servei de PRL actualitzat. En aquest punt es proposa com serà el trasllat d’un funcionari de carrera i d’un funcionari interí afectat, on es determina com es preservaran els drets i la situació derivada per aquests docents.

“Pel que fa als funcionaris s’estableix com serà aquest procediment segons la casuística, que pot atorgar una nova plaça definitiva a un nou centre. En relació amb els interins afectats, si no tenen vacant, podran triar entre tornar a la llista o romandre a la plaça fins que obtingui nova destinació, i si tenen vacant podran acceptar la plaça del funcionari afectat o tornar a la llista d’interins amb preferència d’adjudicació al proper tràmit”.

Des del sindicat hem reclamat que es preservin els drets originals a la plaça que ocupava l’interí desplaçat. L’administració ens informa que no es pot garantir la vacant si el funcionari està prèviament de baixa, i no sorgeix cap vacant al tràmit següent.

  • Al quart punt, s’estableixen els requisits per demanar comissió de serveis pels funcionaris de carrera: acreditar el coneixement en llengua catalana, haver concursat al CGT sense desistiment a l’adjudicació provisional (excepte situacions sobrevingudes, demanar per l’apartat 3 o per nova destinació), així com no haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual.

L’administració ens informa que s’amplien el nombre de centres on es pot demanar CS (excepte els camps d’aprenentatge, l’IEDIB, l’Arxiu i el Museu). També s’augmenta el motiu per demanar comissió per conciliació per fills, que s’amplia fins als menors de 12 anys.

A manera de resum, els motius per demanar-la són per:

  •  Funcionaris amb destinació definitiva a les Illes Balears.

1. Per motius personals:

a) Per atendre familiar 1r grau malaltia grau, discapacitat o dependència.

b) Per conciliar vida laboral i la familiar: fills (fins 12 anys), adopció/acolliment i embaràs.

c) Per qualsevol motiu anterior, si implica un canvi d’illa.

2. Per raons de servei en els centres educatius. Només es demana 1 centre.

a) Per ocupar places perfilades amb titulacions específiques.

b) Per ocupar places perfilades amb titulacions específiques.

3. Per formar part dels equips directius dels centres docents. Només es demana 1 centre.

 

  •  Funcionaris amb destinació definitiva d’una altra CA, Ceuta i Melilla.

4. Per motius personals:

a) Per atendre familiar 1r grau malaltia grau.

b) Per reagrupament familiar.

 

  • Funcionaris amb primera destinació definitiva a les Illes Balears en el curs 2021-2022 o 2022-2023

5. Per formar part d’equips directius o per motius personals. Només en la mateixa illa.

a) Per formar part d’equips directius.

b) Per conciliació de la vida familiar.

 

  • Termini per presentar les sol·licituds: del 5 al 12 de maig de 2021, ambdós inclosos.
  • La participació és telemàtica: Recordau tenir l’@Clave o actualitzar les dades del portal. La darrera petició registrada serà la vàlida.
  • Reclamacions: en el termini de tres dies hàbils de l’endemà de la publicació.
  • Recordau que serà necessari l’informe favorable del director del centre i el certificat del consell escolar o consell social, i la titulació específica si està perfilada. Hauran de tenir un mínim de 4 hores setmanals dedicades i aquests informes no poden superar el 20 % del total de les places d’un centre.
  • La sol·licitud és per 1 curs escolar i es pot desistir fins al 30 de juny de 2022. Una vegada adjudicada és irrenunciable.

Des d’ANPE hem demanat que les comissions de servei per motius personals s’adjudiquin en primer lloc, i no en tercer, que no s’ha acceptat.

  • Al darrer punt, al torn obert de paraules, hem demanat:

Si es preveu negociar a properes Meses Sectorials i Tècniques, quantes places s’ofertaran pels propers processos d’estabilització, quin tipus es convocaran pel concurs-oposició i quines pel concurs de mèrits, per tal de complir amb la reducció de la temporalitat. “Ens contesten que ja han tingut una primera reunió amb la resta de comunitats, que aquesta setmana es tornaran a reunir, i que el mes de juny s’establiran quines seran les places afectades, per tal que el mes de desembre del 2022 es treguin les ofertes de places que durà cada procés.

També estam preocupats per la nova reorganització que suposaran els nous currículums, per la implantació del Pla Digital de Centre, per la implantació de la LOMLOE el proper curs, els canvis als departaments dels IES i per les matèries afectades (especialment al batxillerat, que passen de 32 a 30 h setmanals). Ens preocupa l’augment burocràtic que pot suposar pels equips directius i pel professorat. Ens contesten que han d’aplicar la normativa estatal, i que estan treballant per flexibilitzar la seva implantació.

Finalment, estam a l’espera de poder negociar l’Acord de Millora promès on es tracti el desenvolupament de la carrera professional dels docents, entre altres mesures, on altres territoris ja la cobren de fa un temps.