Resultat de la recerca

Tornar

JA VOS PODEU MATRICULAR ALS CURSOS A DISTÀNCIA D´OCTUBRE!!!!
I. Balears 28 Sep, 2017
historico

  ANPE ILLES BALEARS posa a disposició de tots els seus afiliats i demés una nova oferta formativa per aquest curs escolar. Hem posat a l´abast vostre un nou programa informàtic on vos podreu matricular ( on-line )  i també fer el pagament del curs. Recordam que aquesta és l´única manera de matricular-se als cursos. CLICAU PER ACCEDIR 

Llegir més
Històric
ANPE I LA RESTA DE SINDICATS EXIGEIXEN AL MINISTRE LA CELEBRACIÓ D’UNA MESA SECTORIAL D’EDUCACIÓ
I. Balears 25 Sep, 2017

ANPE I LA RESTA DE SINDICATS EXIGEIXEN AL MINISTRE LA CELEBRACIÓ D’UNA MESA SECTORIAL D’EDUCACIÓ  Avui s'ha presentat en el Ministeri d'Educació una carta conjunta de tots els sindicats per reclamar la convocatòria urgent de la Mesa Sectorial d'Educació per tractar els diferents aspectes de l'oferta d'ocupació pública docent dels propers anys així com el model d'accés i ingrés.  ANPE i la resta de sindicats manifestem el malestar davant l'actitud del MECD de no complir amb l'acordat a la reunió del 28 de juny: iniciar una negociació en la primera quinzena de setembre comprometent-se a establir un calendari de reunions. I li exigeixen la convocatòria urgent de la Mesa Sectorial d'Educació. Per a les organitzacions sindicals és imprescindible que les persones aspirants a les futures ofertes d'ocupació en la funció docent tinguin la seguretat de com es van a desenvolupar les proves, el temari, les places i cossos que es va a convocar i altres aspectes.

Llegir més
Històric
CURSOS ESPECÍFICS QUADRIMESTRALS D’IDIOMES
I. Balears 25 Sep, 2017

CURSOS ESPECÍFICS QUADRIMESTRALS D’IDIOMES  EOI DE PALMA ANGLÈS Actualització Nivell Intermedi 2 Actualització Nivell Avançat 2 Actualització Nivell C1 ÀRAB: Àrab oral bàsic FRANCÈS: Reactiva el teu francés EOI INCA ANGLÈS: Destreses de comunicació oral EOI CIUTADELLA ANGLÈS: Destreses de comunicació oral (C1) EOI MANACOR ANGLÈS: Actualització Nivell B2

Llegir més
Històric
CURSOS ESPECÍFICS D’IDIOMES PER AL SECTOR TURÍSTIC
I. Balears 25 Sep, 2017

CURSOS ESPECÍFICS D’IDIOMES PER AL SECTOR TURÍSTIC  EOI PALMA • Rus per al turisme (A2) EOI INCA • Anglès per al sector turístic (B1) • Alemany per al sector turístic (A2) EOI EIVISSA I FORMENTERA • Anglès per al sector turístic (B1) EOI CIUTADELLA • Anglès per al sector turístic (A2) • Alemany per al sector turístic (A1 – A1+) • Francès per al sector turístic (A1 – A1+) EOI MAÓ • Alemany per al sector turístic (A1 – A1+) • Francès per al sector turístic (A1 – A1+)

Llegir més
Històric
ANPE CONSIDERA INSUFICIENT LA PUJADA SALARIAL
I. Balears 22 Sep, 2017

ANPE CONSIDERA INSUFICIENT LA PUJADA SALARIAL ANPE qualifica d'escassa la proposta de pujada salarial realitzada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions per als propers tres anys i exigeix la recuperació del salari perdut per part del professorat en els últims anys, alhora, que exigim la derogació dels RD 14 i 20 del 2012 per millorar la qualitat del sistema educatiu. El Ministeri d'Hisenda i Funció Pública anuncia una pujada salarial per als funcionaris en el proper trienni fins a oferir una forqueta entre el 5,34% i un 7,95%. L'increment ofert per Hisenda contempla una pujada fixa de l'1,5% pel 2018, de l'1,75% pel 2019 i del 2% pel 2020, a la qual se sumaria una altra part variable lligada a l'evolució de l'economia espanyola.  Entre les retallades sofertes en els últims anys pels empleats públics i, dins d'ells, pel professorat de l'ensenyament públic, cal destacar la reducció del 25 % en el seu poder adquisitiu en els últims anys, com a conseqüència de la rebaixa del sou entre un 5% i 10% en el 2010, de les successives congelacions salarials sofertes fins a l'any passat i de la pèrdua de la paga del 2012 encara que la majoria de les CCAA ja l'han recuperat. Així, davant els anuncis de creixement de la nostra economia demanem des D’ANPE que s'iniciï la recuperació gradual doncs ja és hora de començar a reposar el salari perdut en els últims anys.  Per això, la proposta de recuperació salarial en tres anys realitzada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques que podria suposar, com a màxim, una pujada salarial acumulada durant aquests anys del 7,95%, doncs contempla una part variable, és clarament insuficient per ANPE.  D'altra banda, si volem augmentar la qualitat en el sistema educatiu no podem mantenir en vigor els reials decrets 14 i 20 del 2012, que van ser aplicats en un escenari de retallades a causa de la crisi econòmica que afectava en aquest moment al nostre país. Algunes mesures implantades recollides en aquests decrets s'han anat alliberant i unes altres segueixen vigents impedint la reversió de les retallades aplicades, que afecten a programes de reforç, a la reducció de l'horari lectiu, a les ràtios i a altres drets perduts del professorat. Són passos imprescindibles per a la millora del nostre sistema educatiu a l'espera del tan desitjat Pacte Educatiu. Des D’ANPE exigim al Govern un compromís ferm amb els empleats públics i concretament amb el professorat de l'ensenyament públic que derogui el RD 14 i 20 de 2012 i estableixi un pla plurianual que realment ens permeti recuperar el poder adquisitiu perdut des de l'any 2010, es reverteixi aquestes importants retallades, així com, la disminució de la despesa educativa que venim patint durant tots aquests anys.

Llegir més
Històric
ACTIVITAT DE FORMACIÓ: DESENVOLUPAMENT DE LA FUNCIÓ DIRECTIVA
I. Balears 18 Sep, 2017

ACTIVITAT DE FORMACIÓ: DESENVOLUPAMENT DE LA FUNCIÓ DIRECTIVA El proper dia 20 de setembre s’obrirà el període d’inscripció a la formació per al Desenvolupament de la funció directiva que organitza la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.  La formació es desenvoluparà entre els dies 19 d’octubre de 2017 i 9 de març de 2018 i consta de 120 hores, 60 de les quals seran presencials i 60 en modalitat a distància.  Termini d’inscripció: del 20 de setembre a l’1 d’octubre de 2017.

Llegir més
Històric
GLOBAL I TRANSFORMADORA PER AL CURS ESCOLAR 2017-2018
I. Balears 15 Sep, 2017

GLOBAL I TRANSFORMADORA PER AL CURS ESCOLAR 2017-2018 Projecte pilot que vol contribuir a generar coneixements, valors i actituds en la tasca de capacitar ciutadans a prendre decisions i incidir en l’entorn, facilitant als centres educatius les eines per impulsar una societat més justa.  Per a aquest fi, proposam desenvolupar de manera integral i continuada un conjunt de línies de treball, transversals i no excloents, a partir d’accions amb la col·laboració d’organitzacions no governamentals per al desenvolupament (ONGD), com a agents amb coneixements i experiència.  Línies de treball: — Enfocament de gènere — Cultura de la pau — Drets humans, ciutadania i governança i interculturalitat — Sostenibilitat econòmica i social — Medi ambient, territori i naturalesa  El termini de presentació de la sol·licitud de participació acaba el dia 18 de novembre de 2017.

Llegir més
Històric
PROGRAMA CENTRES EDUCATIUS PROMOTORS DE SALUT CURS 2017/2018
I. Balears 15 Sep, 2017

PROGRAMA CENTRES EDUCATIUS PROMOTORS DE SALUT CURS 2017/2018 Quarta convocatòria del Programa de Centres Educatius Promotors de la Salut de les Illes Balears, amb l’objectiu que tota la comunitat educativa adopti hàbits de vida saludables en un entorn favorable per a la salut.  Destinataris: Tots el centres adscrits a la Consellería d'Educació i Universitat tant públics con privats.  Terminis de presentació: Sol·licitud de participació (annex 1): fins 27 d'octubre de 2017 Projecte de CEPS (annex 2): fins al 27 d'octubre de 2017 Memòria (annex 4): entre l'1 i el 30 de juny de 2018 Sol·licitud de guardó (annex 6): fins 27 d'octubre de 2018

Llegir més
Històric
NOVETAT CONVOCATÒRIA PROGRAMA EOIES CURS 2017-18
I. Balears 15 Sep, 2017

NOVETAT CONVOCATÒRIA PROGRAMA EOIES CURS 2017-18 NOVETAT: Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de dia 7 d'agost de 2107 per la qual es fa la convocatòria per a centres públics i concertats d'educació secundària i batxillerat interessats en participar dins del pla de col·laboració EOIES del curs 2017-18

Llegir més
Històric
OFERTA FORMATIVA PEL CURS 2017-2018
I. Balears 15 Sep, 2017
historico

OFERTA FORMATIVA PEL CURS 2017-2018     Aquesta és la nostra oferta formativa pel curs 2017-2018.  En breu estarà disponible a la nostra pàgina web i vos podreu matricular! Recordau que tots els cursos son de 50 hores i estan pendents d'homologació. No oblideu compartir aquesta informació! Gràcies

Llegir més
Històric
L´ÚLTIM INFORME DE L´OCDE MOSTRA L´ESTANCAMENT DEL NOSTRE SISTEMA EDUCATIU. PER ANPE SOLAMENT UN PACTE D´ESTAT QUE SENT LES
I. Balears 13 Sep, 2017

L'ÚLTIM INFORME DE L'OCDE MOSTRA L'ESTANCAMENT DEL NOSTRE SISTEMA EDUCATIU. PER ANPE SOLAMENT UN PACTE D'ESTAT QUE SENT LES BASES UNA REFORMA PROFUNDA, POT CANVIAR LA SITUACIÓ DE L'EDUCACIÓ A ESPANYA L'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) ha presentat l'estudi Panorama de l'Educació 2017 que mostra una radiografia del sistema educatiu espanyol en comparació d'altres països i determina una sèrie de dades i conclusions sobre les quals ANPE ve exigint solucions des d'informes precedents. • Espanya té una de les pitjors taxes d'escolarització en Formació Professional. Només el 12% dels alumnes que estan matriculats en FP, menys de la meitat de la mitjana (26%) i menys del 1% reben el model dual, que combina ensenyament amb treball. El dèficit de matriculats en FP exigeix un impuls responsable de les administracions educatives i requereix un disseny actualitzat de l'oferta formativa al món laboral i un augment real de les places ofertes als alumnes. • Les dades de l'estudi Panorama de la Educación 2017 apunten que Espanya és un dels països amb més titulats universitaris, però està també en un lloc destacat entre els països que tenen joves amb menys formació i menys alumnes amb titulació en Batxillerat i Formació Professional, com demostren les seves altes taxes d'abandó educatiu i fracàs escolar i també està entre els països amb major percentatge de joves que ni estudien ni treballen, (23%). ANPE coincideix amb l'OCDE i exigeix que l'Educació sigui una veritable prioritat política i social que permeti abordar amb profunditat les reformes que necessita el nostre sistema educatiu precedit d'un Pacte Educatiu que doni estabilitat i cohesió al sistema educatiu i aposti per combatre aquest problema donant impuls a la Formació Professional per aconseguir una formació qualificada i així millorar les taxes de la recerca de feina. • Menys inversió en educació que en la mitjana de l'OCDE. L'informe demostra que la despesa pública total a l'ensenyament, en 2014 (últimes dades analitzades) era del 8,2%, la qual cosa suposa 1,2 punts menys que en 2008. La despesa educativa a Espanya és d'un 4,1% del PIB, segons dades publicades per Eurostat aquest mes de setembre, situant a Espanya al cinquè país de la UE que menys va gastar en educació en 2015. En aquest sentit, ANPE exigeix el compromís de recuperar la inversió educativa del PIB d'un 5,2% destinat abans de la crisi per aconseguir almenys 6% en els propers anys.   • L'estudi també compara les retribucions salarials del professorat dels diferents països. I conclou que el sou dels professors a Espanya, en totes les etapes educatives, és lleugerament superior al salari mitjà dels països de l'OCDE en els primers anys laborals. No obstant això, el professorat espanyol cobra menys que la mitjana dels països al final de la seva vida professional. Aquest estudi es contradiu amb el de Eurydice, elaborat per la UE, que assenyala que els docents espanyols tenen un salari inferior que la mitjana dels 21 països analitzats. Cal tenir en compte que des de 2010 el professorat a Espanya ha sofert una disminució entorn del 20% en les seves retribucions com a conseqüència de baixades i congelacions salarials. L'informe corrobora, que a diferència d'altres països, el docent a Espanya manca d'un Estatut Docent que contempli una carrera professional que revaloritzi la seva funció docent. A més, l'OCDE afirma que les professions diferents a la docència del sector privat i amb la mateixa titulació que un docent, tenen, no obstant això, sous superiors. • Comparativa d'horaris dels docents. L'informe de l'OCDE indica que els docents espanyols tenen una jornada inferior a la mitjana dels països de l'OCDE que es contradiu també amb l'informe Eurydice en el qual assenyala que les hores lectives i la jornada laboral dels docents espanyols està per sobre de la mesura dels països europeus. • La mitjana d'edat dels docents als països de l'OCDE està envellint: en 2013, 36% de mestres d'escoles secundàries tenien almenys 50 anys. Aquesta proporció va augmentar 3 punts percentuals entre 2005 i 2013, en mitjana, entre els països amb dades comparables. A Espanya aquest envelliment dels docents ve provocat per l'escassa oferta d'ocupació pública d'aquests anys. Des de ANPE exigim que es convoquin àmplies ofertes d'ocupació pública en tots els cossos docents sense taxa de reposició per assegurar l'estabilitat de les plantilles. L'últim informe de l'OCDE mostra l'estancament del sistema educatiu a Espanya, una situació que ANPE ve denunciant des de fa temps. Per aquesta raó, ANPE exigeix un pacte educatiu que senti les bases d'una profunda reforma educativa que pugui donar resposta als reptes que Espanya té com a país desenvolupat en un món globalitzat i en un entorn tan canviant i competitiu.

Llegir més
Històric
ANPE RECORDA QUE ELS CURSOS FORMATIUS DE COMILLAS I ALTRES ES PODEN RECONÈIXER EN HORES DE FORMACIÓ PERMANENT DEL PROFESSORAT
I. Balears 12 Sep, 2017

ANPE RECORDA QUE ELS CURSOS FORMATIUS DE COMILLAS I ALTRES ES PODEN RECONÈIXER EN HORES DE FORMACIÓ PERMANENT DEL PROFESSORAT.     A partir del dia 1 de Setembre i segons les darreres instruccions de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, tots els interins que fareu cursos de Comillas i altres iguals, els podeu presentar al seu reconeixement mitjançant un itinerari d´autoformació i amb un màxim de 100 hores anuals.  Per a l´itinerari d´autoformació heu de fer una memòria explicativa de l’itinerari autoformatiu i un informe sobre la transferibilitat de la formació realitzada en la pràctica educativa.

Llegir més
Històric
CURSOS PER A PROFESSORS ESTRANGERS D´ESPANYOL QUE EXERCEIXEN A L´EXTERIOR
I. Balears 07 Sep, 2017

CURSOS PER A PROFESSORS ESTRANGERS D'ESPANYOL QUE EXERCEIXEN A L'EXTERIOR Termini de presentació: OBERT des del 21 d'agost de 2017 fins al 08 de setembre de 2017 Les Conselleries d'Educació del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport a Brasil i Regne Unit podran establir, en funció de les seves necessitats o a petició de les autoritats educatives locals, variacions en els terminis o en el procediment de sol·licitud. Aquestes variacions s'indicaran en els llocs web d'aquestes Conselleries.

Llegir més
Històric
COMUNICAT INSTITUCIONAL D’ANPE SOBRE EL DESAFIAMENT SECESSIONISTA DEL GOVERN DE CATALUNYA
I. Balears 06 Sep, 2017

COMUNICAT INSTITUCIONAL D’ANPE SOBRE EL DESAFIAMENT SECESSIONISTA DEL GOVERN DE CATALUNYA El secretariat permanent estatal d’ANPE ha acordat la redacció d'aquest document que a continuació reproduïm: Davant el desafiament de la ruptura unilateral de la sobirania d'Espanya impulsada d'una banda per part del Parlament Català i del Govern de la Generalitat, ANPE com a sindicat independent de Professors, amb la condició de més representatiu de l'ensenyament públic en tot l'Estat, manifesta: La provocació sobiranista del Govern de la Generalitat i una part del Parlament català de convocar un referèndum a Catalunya i declarar l'inici del procés constituent d'un estat català en forma de república ha arribat al punt final de l'intent de ruptura amb Espanya des de la més absoluta il·legalitat i vulnerant la Constitució Espanyola, i amb això el nostre marc comú de convivència. No podem admetre que una Comunitat Autònoma que forma part indissoluble de l'Estat Espanyol com Catalunya pretengui amb el menyspreu més absolut a la llei desgranar-se unilateralment de l'Estat saltant-se el marc jurídic vigent i trencant el principi de sobirania nacional que resideix en tots els espanyols. ANPE, inclou entre les seves sigles la paraula “nacional”, causada per la nostra vocació d'implantació en el conjunt de la nació espanyola i volem seguir sent-ho, respectant la diversitat i pluralitat de cada territori, però sempre apostant per la integració i la unitat d'Espanya. Des de l'àmbit educatiu, ANPE defensa un marc comú bàsic en Educació amb validesa en tot l'Estat, compatible amb el desenvolupament competencial autonòmic, per garantir el principi d'igualtat d'oportunitats de tots els espanyols i la vertebració i cohesió social en tot el territori espanyol. La nostra representació del professorat inclou, així mateix, la defensa dels cossos docents de caràcter estatal i el seu dret a l'accés i mobilitat en tot el territori nacional. Estem en un moment crucial des de l'inici de la Transició Democràtica i després del nostre període constitucional democràtic sorgit amb la Constitució de 1978 aquesta resolució unilateral de la ruptura d'Espanya des del Govern català i una part del seu Parlament no pot tolerar-se pel seu caràcter il·legítim i il·legal, per la qual cosa suposa de menyspreu a la nostra Carta Magna, que encarna la voluntat democràtica i els principis que conformen el funcionament del nostre estat de dret. Aquesta és una qüestió d'Estat que afecta a tots per igual. Des d’ANPE recolzarem les mesures que adopti el Govern i les institucions de l'Estat en defensa de l'ordre constitucional vigent i de la igualtat dels drets, deures i llibertats de tots els ciutadans en el conjunt d'Espanya.

Llegir més
Històric
INFORMACIÓ PROPERA OFERTA FORMATIVA D’ANPE ILLES BALEARS 2017-2018
I. Balears 06 Sep, 2017

INFORMACIÓ PROPERA OFERTA FORMATIVA D’ANPE ILLES BALEARS 2017-2018   El pròxim dia 15 de Setembre penjarem la nostra oferta formativa on es podran trobar tant cursos a distància com cursos presencials. Els cursos seran homologats (però ara mateix estan pendents de ser per Conselleria) i, per tant vàlids pels reconeixement en hores de formació del professorat, per sexennis i CGT.

Llegir més
Històric
OBERTA LA CONVOCATÒRIA PER ACREDITAR OFICIALMENT SET QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
I. Balears 05 Sep, 2017

OBERTA LA CONVOCATÒRIA PER ACREDITAR OFICIALMENT SET QUALIFICACIONS PROFESSIONALS En aquesta convocatòria iniciada el passat 1 de setembre es poden acreditar les 7 qualificacions professionals següents relacionades amb el sector sociosanitari, tècnic i educatiu:  Trasllat i mobilització d’usuaris i/o pacients, documentació i materials en centres sanitaris.  Operacions d’estacions de tractament d’aigües. Atenció sociosanitària a persones al domicili.Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions social.Educació infantil.Inserció laboral de persones amb discapacitat.Atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE) en centres educatius.    El termini per presentar les sol·licituds d’inscripció al procediment és de l’1 al 21 de setembre.

Llegir més
Històric
251 AUXILIARS TÈCNICS EDUCATIUS HAN TRIAT PLAÇA PER AL CURS 2017/18
I. Balears 04 Sep, 2017

251 AUXILIARS TÈCNICS EDUCATIUS HAN TRIAT PLAÇA PER AL CURS 2017/18   251 auxiliars tècnics educatius (ATE) han triat el centre de treball per el curs 2017-2018 a les seus de la Conselleria d'Educació i Universitat a Palma, Maó i Eivissa. El curs 2017-2018 comptarà amb un total de 284 ATE amb un increment de nou professionals en relació al curs passat, que foren 275. Per Illes, 202 treballen a centres de Mallorca, 26 a Menorca i 56 a les Illes Pitiüses.

Llegir més
Històric
ANPE RECLAMA UN PACTE EDUCATIU QUE DE PER FI ESTABILITAT AL SISTEMA EDUCATIU PER MILLORAR LA QUALITAT DE L´ENSENYAMENT
I. Balears 01 Sep, 2017

DAVANT L'INICI DEL CURS ESCOLAR ANPE RECLAMA UN PACTE EDUCATIU QUE DE PER FI ESTABILITAT AL SISTEMA EDUCATIU PER MILLORAR LA QUALITAT DE L'ENSENYAMENT   Es presenta un curs escolar ple d'expectatives amb l'elaboració del Pacte Educatiu que esperam que acabi amb tants anys d'incertesa sobre el panorama educatiu. El curs passat es va arribar a l'acord de crear una Subcomissió al Congrés per a l'elaboració d'un gran Pacte d'Estat Social i Polític per l'Educació que pretén acabar amb la darrera reforma educativa resultat d'una amalgama de dues lleis educatives LOE i LOMQUE, que va néixer sense consens, en un escenari de retallades i que després de tres anys de vigència ha evidenciat nombrosos problemes d'aplicació. Aquest pacte servirà de base perquè el Govern elabori un projecte de Llei Bàsica d'Educació, que substitueixi la legislació vigent i que neixi amb vocació d'estabilitat per adaptar l'educació als nous reptes i exigències d'una societat en continu canvi i trasformació. Per tant, ANPE exigeix al Ministeri d'Educació:  - Elaborar i engegar el Pacte educatiu o Acord d'estat bàsic. Per ANPE, el Pacte o l'Acord perquè sigui possible, ha de ser polític, social i territorial. Som conscients que el consens sobre aquestes qüestions és complex, però és necessari aconseguir-ho si veritablement volem treure a l'educació de la confrontació ideològica permanent i dotar d'estabilitat al sistema educatiu. Serà necessari per a això abordar una sèrie d'aspectes primordials com el model i estructura del sistema educatiu, la vertebració i cohesió del sistema educatiu on es prioritzi l'ensenyament públic com a garant del principi d'igualtat d'oportunitats i de cohesió social; un Acord que contempli també el finançament de l'ensenyament, el funcionament dels centres, la situació del professorat i el seu desenvolupament professional, i l'aprovació d'un Pla Estratègic Nacional de Millora de la Convivència Escolar.  - Revertir les retallades en Educació, augmentar la inversió i rendibilitzar òptimament els recursos perquè repercuteixin en la millora del sistema educatiu sota la coordinació del Ministeri. Davant el creixement de la nostra economia en aquests últims anys, Espanya és el cinquè país de la UE que menys va gastar en educació en 2015: un 4,1% del PIB, segons dades publicades aquests dies per Eurostat. També és evident la bretxa de la despesa entre comunitats, una situació que es perllonga des de fa anys, i té el seu reflex en els resultats educatius i està provocant una divisió clara entre comunitats. ANPE creu necessari que la solució a aquesta diferència passa per la coordinació del Ministeri i les CCAA per garantir una major inversió en aquelles comunitats amb menor nivell socioeconòmic i així aconseguir que tots els alumnes tinguin la mateixa igualtat d'oportunitats en tot el territori espanyol propiciant amb això una major cohesió social.  - Abordar la situació del professorat, que passa per l'elaboració d'un Estatut Docent, que, partint del respecte als drets adquirits, estableixi un marc imprescindible per regular un nou model d'accés, selecció i desenvolupament de la carrera professional des de l'ingrés fins a la jubilació. Si el Pacte que s'aconseguís no abordés en profunditat la situació del professorat, aquest mai seria efectiu. El curs passat va finalitzar amb el compromís del Ministeri d'Educació de convocar àmplies ofertes d'ocupació pública (150.000 places) en els propers 5 anys amb 3 convocatòries per cos docent, per complir amb el regulat en la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat en la qual es fixa l'objectiu de reduir en els propers anys a un 8% la taxa d'interins docents existents, situada actualment en tot l'Estat per sobre del 20%. Des d’ANPE traslladam al Ministeri la necessitat de coordinar i dotar de seguretat jurídica i rigor als processos que es convoquin i fixar unes regles del joc que siguin conegudes amb suficient antelació per tots els interins i aspirants amb l'objectiu de dotar als centres de plantilles estables.  Per ANPE el pacte ha de conduir-nos a tres objectius essencials: vertebrar i cohesionar el nostre sistema educatiu, combatre el fracàs escolar millorant el rendiment educatiu de tots els alumnes, i revaloritzar la professió docent. Qualsevol reforma educativa que no compti amb la implicació del professorat està condemnada al fracàs. El gran desafiament en aquest moment és convertir a l'Educació al centre dels interessos i de les actuacions polítiques. Una bona educació, sens dubte, construeix i millora el futur.

Llegir més
Històric
VOS RECORDAM QUE HEM CANVIAT DE SEU D’ANPE A PALMA
I. Balears 01 Sep, 2017

VOS RECORDAM QUE HEM CANVIAT DE SEU D’ANPE A PALMA A partir d’avui estam a la nova seu d’ANPE PALMA (C. TER, Nº 27, PIS 3er Esquerra). En front de la Conselleria d'Educació.   Vos desitjam que tengueu un bon inici de curs!

Llegir més
Històric
CONVOCATÒRIA PROGRAMA EOIES CURS 2017-18
I. Balears 28 Ago, 2017

CONVOCATÒRIA PROGRAMA EOIES CURS 2017-18   Convocatòria per a centres públics i concertats d'educació secundària i batxillerat interessats en participar dins del pla de col·laboració eoies del curs 2017-18.

Llegir més
Històric
THAT´S ENGLISH
I. Balears 28 Ago, 2017

THAT'S ENGLISH - Curs oficial d'anglès a distància! 2017-18   EOI Inca, Manacor, Eivissa, Maó i Ciutadella Inscripció del 11 de setembre al 20 d'octubre EOI Palma Inscripció del 20 de setembre al 20 d'octubre

Llegir més
Històric
CURSOS GRATUÏTS D´ANGLÈS
I. Balears 21 Ago, 2017

CURSOS GRATUÏTS D'ANGLÈS DEL NIVELL AVANÇAT I DEL C1 DE LES ESCOLES OFICIALS D'IDIOMES, I DE METODOLOGIA AICLE PER A DOCENTS   Inscripció i matrícula:   11 i 12 de setembre, de manera presencial a les EOI de   -          Palma: nivell Avançat 2 i C1 -          Inca: nivell Avançat 1 -          Manacor: nivell C1 -          Eivissa: nivell Avançat 2 i C1 -          Maó: nivell C1  

Llegir més
Històric
AJUDES UNIVERSITÀRIES DE DESPLAÇAMENT 2016-2017
I. Balears 21 Ago, 2017

AJUDES UNIVERSITÀRIES DE DESPLAÇAMENT 2016-2017     Publicat el informe de documentació pendent.   Termini de presentació de documentació: fins al 22 de setembre de 2017.

Llegir més
Històric
SIGNATURA DE LA MODIFICACIÓ DELS CONTRACTES DELS ATE
I. Balears 21 Ago, 2017

SIGNATURA DE LA MODIFICACIÓ DELS CONTRACTES DELS ATE   La Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques ens ha comunicat que els dies 22, 23 i 24 d'agost de 2017, el personal laboral fix discontinu de la categoria d'Auxiliar tècnic educatiu, podrà signar la modificació del contracte.   MALLORCA: CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES.  SERVEI DE GESTIÓ DE PERSONAL LABORAL C/ De Francesc Salvà i Pisà, s/n (Es Pineret) 07141 Es Pont d'Inca (Marratxí) MENORCA: DELEGACIÓ TERRITORIAL D'EDUCACIÓ MENORCA C/ Josep M. Quadrado, 33 07703 Maó EIVISSA I FORMENTERA:   DELEGACIÓ TERRITORIAL D'EDUCACIÓ EIVISSA I FORMENTERA C/Via Púnica, 23 07800 Eivissa

Llegir més
Històric
ATENCIÓ! NOVA SEU D’ANPE PALMA
I. Balears 02 Ago, 2017
historico

ATENCIÓ NOVA SEU D’ANPE PALMA A partir de setembre ens traslladem a la nova seu d’ANPE PALMA (C. TER, Nº 27, PIS 3er Esquerra). En front de la Conselleria d'Educació.   A partir de dia 3 d'agost estarem de vacances, i podeu contactar amb nosaltres a: info@anpe-balears.org / formacio@anpe-balears.org   Avui, 4000 funcionaris interins heu obtingut plaça en aquesta adjudicació. Aquest fet implica un contracte com a docent per tot el curs escolar, ja sigui a temps complet o parcial. Les llistes d’interins estan conformades per 13.000 companys que esperen una feina, i els qui no tregueu plaça ara, quedau emplaçats per una cridada telefònica que pot començar a finals d’agost i continuarà tot el curs escolar.   Tenim previst, que durant tot el curs escolar 2017-18, uns 1000 docents més s’incorporin a les substitucions i vacants sobrevingudes que aniran sortint de manera puntual. D’aquestes, la majoria s’ofertaran al mes de setembre i octubre, amb la qual cosa vos demanam que si veieu una cridada d’un número molt llarg la retorneu de seguida, ja que podria ser una telefonada de la Conselleria d’Educació per l’oferiment d’un contracte.   Pensau que si no heu tret plaça, els primers de la llista en ésser adjudicats seran els majors de 55 anys i 10 anys de serveis, independentment de la puntuació. Després, s’adjudicarà per estricte ordre de puntuació. Per aquells que quedareu dels primers de la llista estau ben atents al telèfon! Teniu 24 hores per retornar la cridada, si no vos votaran al següent amb les pertinents conseqüències. Els de pacte desplaçats sense plaça adjudicada estau obligats a fer el tràmit setmanal, sinó s’entendrà que renunciau al pacte.   Des d’ANPE, només aquesta setmana, hem contestat més de 500 e-mails, 800 trucades de telèfon, 250 tràmits telemàtics presencials, a més de donar servei, suport i ajuda per email, web i facebook tots els matins, horabaixes i vespres d’aquesta setmana. A partir d’ara, posarem tots els nostres esforços per oferir a la nostra web i facebook totes les ofertes de feina possibles i qualsevol oportunitat de contracte allà on es generi, per tal de reduir la llista d’espera tan llarga que tenim a les Illes Balears.   Per la nostra part, vos demanam disculpes si no hem pogut atendre a tothom, ja que hem tengut poc dies per realitzar els tràmits. Vos desitjam un bon cap de setmana i molta de sort!

Llegir més
Històric
LES PROVES DE BATXILLERAT PER A L´ACCÉS A LA UNIVERSITAT (PBAU) DE SETEMBRE TORNEN AL CALENDARI INICIAL
I. Balears 15 Jul, 2017
historico

LES PROVES DE BATXILLERAT PER A L'ACCÉS A LA UNIVERSITAT (PBAU) DE SETEMBRE TORNEN AL CALENDARI INICIAL   La Conselleria d’Educació i Universitat ha demanat avui dematí a la Comissió de proves d'accés a la universitat no avançar la convocatòria de setembre de les proves de Batxillerat per a l'Accés a la Universitat (PBAU) i mantenir el calendari previst inicialment. És a dir celebrar les proves entre el 6 i el 8 de setembre.    Finalment i a petició de la Conselleria, així s’ha aprovat en Comissió i les proves per a la propera convocatòria de setembre es celebraran els propers dies 6, 7 i 8 de setembre. Cal destacar que aquestes dates ja s’havien aprovat en Comissió el passat mes de maig i el canvi proposat d’avançar en un dia aquesta convocatòria suposava importants problemes organitzatius pels centres, els docents i la comunitat educativa en general. Començant amb la contradicció que suposava amb determinats aspectes de les instruccions de funcionament del curs 2017-18, que ja havien rebut els centres. O el fet de que els alumnes s’haurien d’examinar sense haver pogut exercir el seu dret a la reclamació a les qualificacions finals i el problema afegit de solapar l’únic dia que tenen els alumnes per poder presentar reclamacions a les seves notes, ja que hagués coincidit amb el primer dia de realització de la prova. Sense oblidar els efectes sobre l’organització dels centres de secundària, que haurien de modificar els exàmens de batxillerat un cop el professorat i els alumnes ja no són al centre, amb la dificultat que suposa haver de comunicar aquests canvis.

Llegir més
Històric
ANPE DEFENSA UN PROJECTE PLURILINGÜE AMB UNA DISTRIBUCIÓ EQUILIBRADA DE LES TRES LLENGÜES
I. Balears 13 Jul, 2017

ANPE DEFENSA UN PROJECTE PLURILINGÜE AMB UNA DISTRIBUCIÓ  EQUILIBRADA DE LES TRES LLENGÜES   Des d’ANPE hem defensat de la necessitat d’un projecte plurilingüe amb una distribució equilibrada de les tres llengües (català, castellà i una llengua estrangera, preferentment l’anglès), que compti amb el suport dels docents, ja que les decisions d’esquenes al professorat no funcio­nen. Totes les normatives s’han de fer amb el màxim consens possible si volem que perdurin independentment del partit polític que governi.   Entre les aportacions fetes ja vàrem exposar al model lingüístic: - Una implantació generalitzada i progressiva, començant des de les primeres etapes d'Educació Infantil, amb una aplicació racional, conseqüent i pedagògica de les normatives que es facin. - El referent en llengües estrangeres ha de ser el mestre i professor de llengües estrangeres. - Hem de donar el temps suficient als nostres docents i un pla de formació amb incentius (com fan a altres comunitats autònomes) per poder adquirir els coneixements necessaris, per millorar les competències lingüístiques. - Hi ha matèries molt tècniques on es fan necessaris uns coneixements més específics de vocabulari (AICLE), en el cas de fer projectes plurilingües, desenvolupar el programa British Council o les Seccions Europees. - També consideram que els requisits per impartir les llengües oficials són els certificats de capacitació per l’ensenyament a infantil, primària i secundària, és a dir, el nivell C1 i els seminaris corresponents. En el cas d’impartir les matèries no lingüístiques en una altra llengua estrangera ja ens vàrem pronunciar defensant un nivell avançat i/o superior de l’EOI i la formació AICLE. - El nou projecte ha de tenir visió de futur, ser flexible i ha de ser compatible amb l'autonomia pedagògica de cada centre. La voluntarietat de la matèria a perfilar en anglès hi hauria d’ésser homogènia i coherent durant les diferents etapes. L'èxit d'aquest projecte hauria de passar per l'augment de les hores de les llengües estrangeres sense perjudici de les altres matèries, plantejar desdoblaments, augmentar el nombre d’auxiliars de conversa i millorar la formació dels docents en aquest aspecte, que s’està complint. Des d’ANPE ja varem estar d’acord que aquest projecte comptés amb els professionals en les llengües estrangeres (filòlegs i traductors de les diferents matèries), els professors de llengua catalana i els professors de llengua castellana, que actuarien com una mesa d’experts a l’hora de dissenyar un bon projecte lingüístic adaptat a les necessitats educatives de cada centre. Finalment recordar que com signants de l’Acord Marc respectam el decret de mínims, i també som signants de l’Acord d’Illes per un Pacte, on defensam la necessitat d’un model plurilingüe i trobam compatible ambdós acords.

Llegir més
Històric
PROFESSORS DE RELIGIÓ
I. Balears 11 Jul, 2017

PROFESSORS DE RELIGIÓ   Adjudicació provisional de les places dels professors de religió catòlica.

Llegir més
Històric
BALANÇ DEL CURS ESCOLAR 2016-2017
I. Balears 05 Jul, 2017

BALANÇ DEL CURS ESCOLAR 2016-2017 El comitè executiu estatal d’ANPE en la seva sessió de 5 de juliol de 2017 ha fet una valoració del curs 2016-17, que va començar amb els mateixos debats i problemes del curs anterior: la insistència en la necessitat d'un pacte educatiu, els dubtes i controvèrsies generades per l'aplicació de la LOMCE, i l'absència d'un Estatut docent tantes vegades promès com incomplit. El curs transcorre amb la forçada cohabitació de dues lleis educatives a les aules (LOMCE i LOE) després que el Govern decidís desmuntar a poc a poc la controvertida LOMCE amb l'objectiu d'aconseguir un gran pacte educatiu, la qual cosa està generant disfuncions que s'han visualitzat, sobretot, amb la liquidació de les proves externes d'avaluació (revàlides), que, a partir d'ara, només tindran caràcter orientador i mostral i en la normativa que regula els requisits per a l'obtenció del títol de graduat en l'ESO i en el Batxillerat, que permet titular en els nivells obligatoris amb dues matèries pendents i amb una mitjana inferior a 5, mesura qüestionada per ANPE per atemptar contra la cultura del rigor i l'esforç i que pot afectar negativament a la desmotivació de l'alumnat i del professorat. L'acord pel qual es crea una Subcomissió al Congrés per a l'elaboració d'un gran Pacte d'Estat Social i Polític per l'Educació pretén donar el tir de gràcia a una Llei que va néixer sense consens, en un escenari de retallades i que després de tres anys de vigència ha evidenciat nombrosos problemes d'aplicació. Aquest pacte servirà de base perquè el Govern elabori un projecte de Llei Bàsica d'Educació, que substitueixi la legislació vigent i que neixi amb vocació d'estabilitat a partir d'un ampli acord polític i social. ANPE va comparèixer el passat 21 de febrer al Congrés exposant els seus criteris per a l'elaboració del pacte d'estat per l'Educació que ha de partir, precisament, del reconeixement d'aquesta necessitat. Perquè sigui veritablement efectiu, el diàleg que ho sustenti haurà d'emprar la visió de futur, l'interès real per millorar la qualitat de l'ensenyament, i el valor per modificar el que no funciona per adaptar l'educació als nous reptes i exigències d'una societat en continu canvi i trasformación. Les nostres prioritats passen per la reversió de les retallades en educació, l'impuls de l'ensenyament públic com a garant de la cohesió social i el principi d'igualtat d'oportunitats, que com a principis transversals impregnin als veritables pilars que han de sustentar el pacte com la vertebració del sistema, el seu model i estructura, el finançament de l'ensenyament, el desenvolupament professional dels docents, el funcionament dels centres, i la coordinació i cooperació entre totes les administracions educatives per assegurar la implantació de qualsevol reforma. Però des de la nostra voluntat col·laboradora en la cerca del pacte també hem de mostrar el nostre escepticisme perquè coneixem com es troba l'educació a Espanya, caracteritzada per una forta ideologització i agreujada ara per les tensions polítiques i territorials. En els últims mesos del curs escolar hem assistit a la polèmica sorgida sobre l'elaboració dels llibres de text en alguna que una altra Comunitat Autònoma, plagats de continguts en els quals prevalen els «plantejaments ideològics sectaris i tendenciosos» el que ha motivat que el Ministeri d'Educació hagi sol·licitat un informe a l'Alta Inspecció per veure si es vulnera la legalitat vigent. Per ANPE, la desvertebració que existeix en el sistema educatiu es manifesta no solament en els llibres de text, sinó també en la pròpia distribució curricular, en les proves d'avaluació i en altres aspectes de la gestió de l'educació com el finançament, les convocatòries d'oposicions als cossos docents i altres qüestions que estan obrint una bretxa significativa en els resultats acadèmics entre les CCAA com assenyalen els informes internacionals i que pot abocar-nos, de no remeiar-ho aviat, a la desintegració en disset sistemes educatius. Finalitza el curs amb la celebració de la Mesa Sectorial d'Educació el 28 de juny, en la qual el Ministeri d'Educació va acordar amb els sindicats la convocatòria d'àmplies ofertes d'ocupació pública (150.000 places ) en els propers 5 anys amb 3 convocatòries per cos docent, per complir amb el regulat en la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat en la qual es fixa l'objectiu de reduir en els propers anys a un 8% la taxa d'interins docents existents, situada actualment en tot l'Estat per sobre del 20%. Des d’ANPE hem traslladat al Ministeri la necessitat de coordinar i dotar de seguretat jurídica i rigor als processos que es convoquin i fixar unes regles del joc que siguin conegudes amb suficient antelació per tots els interins i aspirants. ANPE està obert a qualsevol modificació del sistema d'accés d'aquestes convocatòries que passaria per facilitar l'accés als interins amb l'augment en la valoració de l'experiència docent en la fase de concurs fins al màxim legal i jurisprudencialment possible amb la perspectiva de la regulació d'un nou model d'accés que ha d'establir-se en un futur Estatut Docent. D'altra banda, ANPE ha proposat al Ministeri i així ha estat acceptat, la creació d'una comissió de seguiment que permeti anualment conèixer el grau de compliment dels objectius de reduir la taxa d'interins, vetllar per una àmplia oferta d'ocupació pública i dotar d'estabilitat a les plantilles docents. Des d’ANPE ens reiterem en la imperiosa necessitat d'impulsar un pacte o acord d'estat bàsic que doti d'estabilitat al sistema, allunyi a l'educació de la confrontació ideològica permanent i sent les bases d'un compromís per fer d'ella una veritable prioritat política i social. L'actual situació del professorat i el seu futur professional requereixen un tractament urgent en el compromís de millorar l'educació. Tot això passa per engegar totes aquelles actuacions que dignifiquin la figura del professor, li retornin la seva valoració social i facin més atractiva i motivadora la seva tasca, de manera que aconseguim atreure a la docència als millors professionals. És imprescindible comptar amb el professorat i convertir-ho en un dels pilars del pacte, perquè cap reforma educativa podrà arrelar si en ella no es compta amb la implicació dels docents.

Llegir més
Històric
| 1 | 2 | 3 | 4 |
Tornar