• Notícia nova

Mesa Sectorial de dilluns 24 de novembre


24 Nov, 2025

MESA SECTORIAL DE DILLUNS 24 DE NOVEMBRE

 

1. Lectura i aprovació de l’acta de sessió núm. 410.

2. Aportacions als projectes de Decret de currículum de les famílies professionals:

- d’Energia i aigua,

- d’Edificació i obra civil,

- de Fabricació mecànica,

- d’Imatge i so,

- d’Indústries alimentàries,

- de Sanitat,

- de Seguretat i Medi Ambient,

- de Serveis socioculturals i a la comunitat,

- de Transport i manteniment,

- de Fusta, moble i suro, i

- de Química.

3. Programa d'Excel·lència en el Batxillerat (PEB).

4. Prestació de serveis de menjador i cafeteria; i es modifica el Decret 30/2023 que regula el transport escolar.

5. Torn obert de paraules.

 

Després d’aprovar l’acta, s’han tractat 11 currículums de famílies professionals d’FP, que en total són 21, per així poder disposar de currículums propis de les IB. Cadascun dels documents inclou la part dispositiva, que és general a tots, i la resta és la part específica. Com a novetat, cal destacar que les famílies professionals són diferents. Es preveu que, en quatre anys, s’hagin d’actualitzar, a causa dels avançaments i canvis que es van generant.

L’Administració recorda que som la tercera CA que treballa els currículums autonòmics i que fa més d’un any que hi col·laboren més de 150 docents en la redacció d’aquests, així com la patronal.

Aquests currículums es publicaran, previsiblement, al portal de transparència dia 27 o 28 de novembre per poder fer-hi més aportacions, disposant d’un termini de 10 dies.

En relació amb el Programa d'Excel·lència, ens comenten que la intenció és implantar el Batxillerat d’Excel·lència a les IB a partir del curs 26-27, dirigit a alumnes que finalitzen l’ESO amb bon expedient acadèmic i volen continuar els seus estudis amb un alt nivell d’exigència. Es pretén proporcionar una preparació especialitzada en diferents matèries, amb un caire de gran rigor científic i crític.

D’aquí que es consideraran com centres d’excel·lència alguns IES a Mallorca dedicats exclusivament al PEB, així com aules d’excel·lència a grups PEB d’altres instituts de Menorca i Eivissa (amb un mínim de 25 alumnes per aula i 10 per modalitat).

Quant a l’accés a aquestes places docents, es durà a terme un concurs específic, on s’establirà els requisits del professorat, qui hauran d’haver estat funcionaris de carrera com a mínim durant 5 anys. També es valorarà: títol de doctor, altres titulacions universitàries, ser catedràtic o experiència en programes d’alta exigència.

Cal tenir en consideració que aquestes places poden comportar la realització de la tasca docent en horari tan de matí com d’horabaixa, respectant el còmput horari del docent.

Des d’ANPE hem demanat quins i quants seran els centres que desenvoluparan el PEB, on ens han respost que aquesta decisió s'anunciarà properament.

Quant al servei de menjador i cafeteria escolars, l’objectiu és actualitzar la seva regulació, i aplicar-la de cara al curs vinent. Així s’ha adaptat a la normativa europea de seguretat i higiene alimentària i es dona un impuls a dietes saludables i sostenibles, basades en la mediterrània. No obstant això, els aspectes que quedin pendents s’aniran regulant mitjançant ordres.

Com a novetats, aquest nou decret s’inclouen també les escoletes 0-3, tant municipals com dependents de la Conselleria. A més, es pretén potenciar l’autonomia i potestat de gestió dels centres educatius mitjançant la comissió de menjador.

Des d’ANPE, i atetent a les peticions rebudes per part de directors d’IES, hem demanat a l’Administració que impulsi les modificacions normatives i logístiques necessàries perquè els instituts puguin organitzar i gestionar de manera autònoma el seu propi servei de menjador escolar, amb les mateixes garanties de qualitat que als CEIPs, i sense que sigui imprescindible establir un conveni amb un centre de primària. L’Administració ens respon que els IES han de disposar de les instal·lacions necessàries per fer-ho possible. En aquest cas, els equips directius haurien de fer la demanda a Conselleria.

En referència a la modificació de regulació del transport públic, s’incorpora batxillerat i cicles formatius de grau mitjà en centres públics. Aquest dret al servei de transport escolar per als alumnes de cicles formatius de grau mitjà serà d’aplicació a partir del curs 26-27.

Aquest servei es planteja per oferir servei a aquelles zones les quals no disposen de connexions de transport municipal, així com per desplaçaments intermunicipals.

Des de la part social, s’ha demanat que es redueixi la ràtio d'alumnes de 1r cicle d'infantil per cada mestre o educador; així com incloure una normativa que reguli de manera més concreta les pautes d'actuació en els casos dels centres d'educació especial o unitats específiques, com ara les aules UEECO. L’Administració ens confirma que elaboraran una redacció al respecte.

A més, hem plantejat que es tengui en compte la possibilitat de proporcionar un transport d'autobús llançadora pels alumnes de centres d’FP on no arriba el transport públic, com en el CIFP Son Llebre, que només hi ha servei fins a l'estació de tren.

En el torn obert de paraules:

  • Des d’ANPE hem demanat si hi ha alguna data prevista per tractar els punts pendents de l’Acord Marc així com per treballar en un Nou Acord que inclogui el cobrament de la part no consolidable de la carrera professional per tots els equips directius i la baixada de ràtios, entre altres millores sociolaborals pels docents. L’Administració ens respon que estan cercant una data, previsiblement per abans de Nadal.
  • També hem reclamat l’increment del complement de tutoria així com que es reconegui als docents del cos de música i arts escèniques l’acció tutorial que desenvolupen. Ens responen que està previst negociar l’augment del complement de tutoria i que estudiaran la nostra demanda d’acció tutorial.